Z pasji do pływania łodzią

Ciepły lipcowy wieczór, spokojne morze. Wchodzisz na pokład, uruchamiasz silnik i wyruszasz w wieczorną przygodę. Podziwiasz krajobraz i czujesz morze, gdy fale świecą w świetle zachodzącego słońca. W tym momencie wszystko jest możliwe, twoje zmartwienia znikają. Czujesz, że czas się zatrzymał. Takie marzenia i pasja do morza są siłą napędową łodzi Bella.

Historia Belli rozpoczęła się w 1960 roku, kiedy 12-letni chłopiec chciał wyruszyć w rejs. Matka chłopca dała mu 12 fińskich marek, za które kupił małe sklejki i listwy do budowy czółna. Łódka została ukończony latem 1960 r., a zainteresowanie chłopca do wody wyrosło. Chłopiec nazywał się Raimo Sonninen.

Pod koniec lat 60. budowniczy łodzi z Loviisa Carl Olof Wiik zamówił katamaran wyścigowy klasy E od Sonninen. Jako zapłatę za pracę Sonninen otrzymał formy Finnspeed 430 T i podstawowe surowce. Z nich zbudował łódź z przednią szybą do jazdy na nartach wodnych i innych rekreacji. Ta łódź z włókna szklanego o pojemności 430 ton weszła do produkcji w 1970 roku i została ochrzczona Bella 430 T przez ówczesną dziewczynę Sonninena. Tak powstała firma Bella Boats.

Pierwsze 23 łodzie zostały sprzedane w Iisalmi i Kuopio. Sonninen zachował dla siebie numer 24, pilotował go przez tydzień do momentu, aż nie poszedł na studia w Kuopio.

Tak zaczęła się kariera ?Rami? jako budowniczego łodzi. Od tego czasu wystąpiło wiele zwrotów akcji. Bella Boats jest obecnie jednym z największych producentów łodzi w Finlandii z trzema silnymi modelami (Bella, Flipper i Aquador).

A pasja wciąż tam jest. Dla nas podróż jest wciąż najważniejsza, w ciszy i burzy.