Nimbus 405 Flybridge

Model 405 Flybridge to model Nimbusa z otwartym górnym pokładem, stworzony dla doświadczonych żeglarzy, którzy lubią spotkania towarzyskie, wygodne pomieszczenia mieszkalne, łatwość obsługi i doskonałe właściwości nautyczne.

To jest Nimbus 405 Flybridge

Włożyliśmy ogromną ilość pracy w układ i projekt, aby zapewnić optymalne rozwiązanie górnego pokładu, jak również salonu. Nie tylko zadbaliśmy o stworzenie pięknej łodzi, ale też zapewniliśmy wielofunkcyjne przestrzenie społeczne z odpowiednią atmosferą. – mówi Joachim Gustafsson, główny projektant w Nimbus

Nowoczesny skandynawski design

Górny pokład – Flybridge został skonstruowany tak, aby w pełni harmonizował z projektem nowej serii coupé. Dach ma lekkie, szerokie linie i zawiera charakterystyczny składany maszt. Duży, stały świetlik sprawia, że ​​jacht jest bardzo lekki i przewiewny pomimo dużej nadbudowy.

Flybridge oferuje kilka sprytnie funkcjonalnych i społecznych przestrzeni.

“Włożyliśmy ogromną ilość pracy w układ i projekt, aby zapewnić optymalne rozwiązanie górnego pokładu, jak również salonu. Nie tylko zadbaliśmy o stworzenie pięknej łodzi, ale też zapewniliśmy wielofunkcyjne przestrzenie społeczne z odpowiednią atmosferą” – mówi Joachim Gustafsson, główny projektant w Nimbus

Flybridge zawiera barek z umywalką, grillem i lodówką, solarium, dużą sofę z podwójnym fotelem. Podwójne siedzenie można obrócić o 180 stopni, tworząc w ten sposób przestronną przestrzeń socjalną wraz z sofą. W razie potrzeby kanapę można łatwo przekształcić w dodatkowe łóżko do opalania.

Wszystkie funkcje na górnym pokładzie – flybridge zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić jachtowi przepłynięcie pod mostami po kilku prostych korektach. Dzięki układowi pokładów „chodnikowych”, przestrzeń spacerowa jest zmaksymalizowana na prawej burcie, dzięki czemu bardzo łatwo można wsiąść i wysiąść z łodzi, oraz spędzić czas na pokładzie, jednocześnie umożliwiło to pozostawienie sporo miejsca w salonie w kabinie.

Seria Nimbus Coupé budowana jest od 1969 roku, a ponad cztery tysiące tych łodzi zostało sprzedanych na całym świecie. 405 Flybridge jest budowany w Mariestad w stoczni Nimbus.

Witamy w świecie Nimbusa

Zobacz film

Projekt chodnika "sidewalk"

„Chodnik” to asymetryczny układ pokładu, w którym boczny pokład wzdłuż prawej burty jest wyjątkowo szeroki i zapewnia dużą swobodę ruchów. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie, od dziobu do rufy, staje się wygodne i przyjemne, podobnie jak wsiadanie i wysiadanie z łodzi na całej długości prawej burty.

Wnętrze zostało wykorzystane do maksimum dzięki czemu kokpit, salon, dolny pokład oraz kabina są znacznie większe niż w przypadku innych łodzi tego rozmiaru. Ważną cechą koncepcji prawego chodnika Nimbusa są duże, wpuszczane drzwi przesuwne przez prawą burtę.

Przesuwne drzwi zapewniają szybki dostęp oraz umożliwiają manewrowanie łodzią z pozycji stojącej na pokładzie bocznym. Koncepcja prawego chodnika pozwala również na wykorzystanie pokładu rufowego do różnych działań. Na pokładzie dziobowym dodatkowa przestrzeń jest wykorzystywana do zintegrowania dużego pokładu słonecznego, jako naturalnej cechy konstrukcyjnej łodzi.

Pokład górny i salon

Poliuretanowe okna bez poprzeczek, klejone w nadbudowie i duża osłona przedniej szyby zapewniają bardzo nowoczesny wygląd, wyjątkową stabilność i cichy salon. Dzięki uporządkowanym powierzchniom, matowym wykończeniom antyrefleksyjnym materiałom i zintegrowanym składanym wycieraczkom, widoczność jest wzorcowa (nic nie stoi na przeszkodzie). Jacht posiada duże, wpuszczane drzwi przesuwne z boku i z tyłu oraz duży podwójnie przesuwany szklany dach ze zintegrowanymi osłonami przeciwsłonecznymi.

Miejsca siedzące od czterech do pięciu z przodu. Podzielony na dwa fotele przy sterze i dwa-trzy miejsca na odwracalnej kanapie pasażerskiej (odwracalna kanapa pasażerska została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).

Salon ma otwarty skandynawski układ z dużymi płaskimi powierzchniami, jest lekki i przewiewny, przestronny i nowoczesny, ale jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, wykończeniom z naturalnego drewna i atrakcyjnym siedzeniom, na których znajdują się urocze skandynawskie poduszki. Pięknie wykończona mahoniowa stolarka w salonie i kokpicie emanuje cudownym uczuciem rzemiosła ręcznego i jakości. Duża sofa w kształcie U może pomieścić 6-8 osób. Stół do jadalni składa się na stół koktajlowy ze szklanymi uchwytami, dzięki czemu salon jest poręcznym miejscem spotkań towarzyskich. Stół możemy obniżyć otrzymując wygodne salonowe łoże.

Modułowa konstrukcja kuchni (60CC) umożliwia indywidualne instalacje, takie jak mikrofalówka, elektryczna płyta grzejna, zmywarka, czy dwa rodzaje piekarników (elektrycznych lub LPG). Kuchnia jest wyposażona w wentylator, który można zainstalować w górnej szafce kuchennej nad płytą grzejną.

Układ wnętrza i aranżacja mebli są specjalnie zaprojektowane do zajęć towarzyskich i rozrywkowych w różnych sytuacjach.

Właściwości i funkcjonalność

“System poziomowania wzdłużnego łodzi Humphree” jest standardem i działa jak klapy trymujące, ale z większą wydajnością, prędkością i jest pełnym automatem. Dostępna jest również aktualizacja systemu poziomowania poprzecznego Humphree.

Automatyczna wentylacja mechaniczna w maszynowni obniża temperaturę i wydłuża żywotność silników oraz zapewnia najlepsze warunki do bezproblemowego eksploatowania łodzi. Łódź posiada duży, mocno skonstruowany rufowy bagażnik, wyłożony aluminium i umieszczony za silnikami. Podsumowując, Nimbus 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do nieskomplikowanego i przyjemnego życia na morzu, powodującego minimalny wpływ na środowisko. Nimbus 405 został zbudowany w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestad.

Wnętrze i kabiny

Wnętrze dolnego pokładu jest zaskakująco przestronnym i dobrze dopasowanym obszarem. Wszystkie ściany są tapicerowane lekką tkaniną, która zwiększa poczucie przestrzeni, pochłaniając dźwięki. Łódź posiada trzy kabiny do spania, jedna kabina główna z łazienką, pozostałe dwie kabiny dzielą prysznic i oddzielną łazienkę. Światło przepływa przez świetlik kabiny głównej i zapewnia poczucie przestrzeni. Światło spływające między panelem instrumentów a przednią szybą jest nową cechą modelu 405 i nadaje powierzchni dolnego pokładu lekką i przestronną atmosferę. Dodatkowa szafa jest zamontowana na dolnym pokładzie.

Układ napędowy i komora silnika

Wał napędowy z systemem tunelowym jest sprawdzoną technologią i ma kilka zalet. Prostszy kąt wału zapewnia bardziej wydajną linię energetyczną, a tym samym mniejsze zużycie paliwa i większą prędkość. Łódź posiada lepszą stabilność kursu przy niskich prędkościach i płytszym zanurzeniu. „System Trim klap Humphree poziomowania wzdłużnego” jest standardem i oferuje wyższą wydajność i prędkość. Dostępna jest również aktualizacja systemu poziomowania poprzecznego Humphree. Ponadto łódź posiada duży, mocno skonstruowany rufowy bagażnik, wyłożony aluminium i umieszczony za silnikami.

Izolowane, mocne i lekkie

Wszystkie laminaty w łodzi są wstrzykiwane próżniowo w stoczni Nimbus w Mariestad w Szwecji. Wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudówki, wewnętrznych laminowanych powierzchni i włazów. Dodatkowo „Divinycell” jest stosowany w laminacie typu sandwich, zapewniając doskonałe właściwości izolacyjne zarówno przed ciepłem, jak i zimnem, i bardzo skutecznie odprowadza kondensację. „Wewnętrzna wkładka” jest zbudowana w całości z włókna szklanego. Rezultatem są łatwe do czyszczenia, gładkie powierzchnie w schowkach, bokach i suficie. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową tkaniną z włókna szklanego powoduje, że kadłub i laminat są dobrze izolowane, mocne i lekkie.

Gotowy do rejsu

Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie zaprojektowany pakiet „gotowy do rejsu”. Zawiera on wszystkie dodatkowe podstawowe wyposażenia potrzebne do rozpoczęcia rejsu i korzystania z łodzi od pierwszego dnia.

Ploter Simrad 12 ″ NSS

Elektryczny kabestan kotwiczny

Ładowarka brzegowa i ładowarka Mastervolt 50A

Ster strumieniowy dziobowy SE 80

Głębokościomierz Volvo Penta

Toalety elektryczne x 2

Elektryczne opróżnianie zbiornika wody czarnej (szamba)

System grzewczy Ebersprächer D5

Lodówka

Wycieraczki szyby przedniej

System ciepłej wody 40 litrów

Radio Fusion 205 USB / 3,5 mm aux.

Zasłona przeciwsłoneczna, wewnętrzna

Tekowe wykończenie całości łodzi

System trim klap Volvo Penta BTS

Komputer Volvo Penta Trip

24 ″ TV / DVD z elektrycznym uchwytem do podnoszenia

405 Flybridge

Waga i masa
Lmax, całkowita długość 13,33 m / 43,8 ft
Lh, długość kadłuba 13,16 m / 43,2 stopy
Bmax, całkowita szerokość 3,86 m / 12,7 stopy
Bh, szerokość kadłuba 3,75 m / 12,3 stopy
Ha, całkowita wysokość 4,82 m / 15,8 ft
C, wysokość przy złożonym maszcie 3,50 m / 11,5 stopy
Th, wysokość transportowa 4,35 m / 14,3 stopy
Thc, wysokość transportowa na kołysce 4,55 m / 14,9 stopy
Tmax, zanurzenie 1,1 m / 3,6 stopy
CoG, środek ciężkości 3,87 m / 12,7 stopy
MLDC, maksymalna dozwolona waga (2 x D4 / 2 x D6) 12590 kg / 12840 kg – 27756 kg / 28307 kg
MLCC, waga 9655 kg / 9905 kg – 21285 kg / 21837 kg
MMTL, maksymalne obciążenie całkowite 2935 kg / 6471 Ibs
Max ludzi 12 Osób
Kategoria CE b
Kabiny 3
Koje 6

Pojemność zbiorników

Pojemność paliwa 2 x 500 l / 2 x 132 gal
Pojemność wody 2 x 200 l / 2 x 52,8 gal
Pojemność gorącej wody 40 l / 10,57 gal
Pojemność odpadów 135 l / 35,7 gal
Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator 1 x 12V x 77 Ah
Bateria serwisowa 7 x 12 V x 80 Ah
Akumulator serwisowy Heavy Duty 3 x 12V x 77 Ah
Częstotliwość 50 Hz
Moc brzegowa 230V AC
Ładowarka 12V 50 A
Alternatywy silnika
Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 ps) Brakujące dane
Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 ps) V-Max 28 kn
Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 ps) V-Max 32 kn

Standardowe wyposażenie

Gniazda elektryczne 12 V

Kotwica z elektrycznym kabestanem

Platforma kąpielowa z dwoma pojemnikami

Drabinka kąpielowa

Bukszpryt – dziobnica

Stół rozkładany elektryczny na pokładzie rufowym

Gaśnica

Bosak

Prysznic na rufie z ciepłą i zimną wodą

Prysznic oddzielny w łazience WC / kabina prysznicowa

Poduszki w kokpicie

Poduszki w kabinie

Panel elektryczny z bezpiecznikami

Elektryczne sterowanie silnikiem

Szafa na mapy morskie

Uchwyty na obijacze

Maszt flagowy

Apteczka

Dodatkowe poduszki w kabinie

Uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej

Mahoń / stal nierdzewna

Panel projektowy R

Kompas

Lodówka / chłodnica

Dziennik i sygnalizator

Ręczna i elektryczna pompa zęzowa

Morskie, lakierowane wnętrze mahoniowe

Dywany w kabinach sypialnych

Zasłony zaciemniające

Zestaw narzędzi Nimbus

Nimbus sztućce i naczynia

Bateria chowana z umywalką

Ploter / GPS Simrad NSE12

Poduszki (wzór Nimbus)

Relingi i słupki ze stali nierdzewnej

Zbiornik paliwa ze stali nierdzewnej

Światła nawigacyjne ze stali nierdzewnej

Drzwi przytrzymujące

Sygnałowy róg

Poduszka, pokład rufowy

Samoobsługowy pokład rufowy

Kierownica ze skórzanym obszyciem

Laminat warstwowy

Świetlik na pokładzie z zasłoną

Lekki pokład rufowy

Toaleta i WC

Płyta ceramiczna gazowa

Spryskiwacz przedniej szyby

Osłona, poduszki na rufowym pokładzie

Komputer Volvo Penta Trim klap