Nimbus 405 Flybridge
Flybridge 405 jest modelem z serii Nimbus Coupé, zbudowanym z myślą o doświadczonych skipperach, którzy uwielbiają spędzać czas towarzysko, w komfortowych warunkach mieszkalnych, nawet podczas rejsów długodystansowych.
To właśnie Nimbus 405 Flybridge
„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
Nowoczesny skandynawski design
Flybridge został zaprojektowany tak, aby w pełni współgrał z konstrukcją nowej serii coupé. Jest lekki, opływowy i charakteryzuje się składanym masztem. Duże, stałe okno dachowe sprawia, że mimo nadbudówki salon jest naprawdę dobrze doświetlony i przejrzysty.
„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
Do dyspozycji gości oddajemy barek ze zlewozmywakiem, grillem i lodówką, łóżko słoneczne, dużą sofę i podwójne siedzenie za sterem, które może być odwrócone o 180 stopni, tworząc wraz z sofą przestronną kanapę. W razie potrzeby sofa może być łatwo przestawiona na dodatkowe łóżko słoneczne.
Wszystkie funkcje na flybridge zostały zaprojektowane w taki sposób, aby po kilku prostych zmianach umożliwić przepłynięcie jachtu pod mostem. Dzięki układowi pokładu „chodnika”, przestrzeń do chodzenia została zmaksymalizowana po stronie prawej burty, co bardzo ułatwia wchodzenie i opuszczanie pokładu.
Seria Nimbus Coupé jest tworzona od 1969 roku, na całym świecie sprzedano ponad cztery tysiące takich łodzi. Flybridge 405 jest budowany w Mariestadzie w stoczni Nimbus.
Projekt chodnika "sidewalk"
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest szerszy i zapewnia dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i bezpieczne, a wejście na pokład i jego opuszczenie na całej prawej burcie jest bezproblemowe.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę – zapewniają one szybki dostęp podczas manewrowanie łodzią z pozycji stojącej.

Pokład górny i salon
Poliuretanowe, klejone szyby w nadbudówce i duża szyba czołowa tworzą niezwykle nowoczesny styl, zapewniają wyjątkową stabilizację i ciszę w salonie. Widoczność jest wzorowa dzięki zastosowaniu jednolitych powierzchni (nic nie przeszkadza), matowych materiałów antyrefleksyjnych oraz wbudowanych wycieraczek. Drzwi przesuwne przy sterze i szklany dach sterowany elektrycznie ze zintegrowanymi żaluzjami przeciwsłonecznymi.
Miejsce siedzące dla czterech lub pięciu osób z przodu. Dwuosobowe siedzenie przy sterze i dwa trzyosobowe miejsca na odwracalnej sofie pasażerskiej (odwracalna sofa pasażerska została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).
Salon prezentuje się w formie otwartego, skandynawskiego rozkładu z dużymi, płaskimi powierzchniami – jest lekki i przestronny, funkcjonalny i nowoczesny, a jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, oprawom drewnianym oraz atrakcyjnym materiałom foteli i poduszkom. Pięknie wykończona stolarka w salonie i kokpicie emanuje wspaniałym kunsztem rzemiosła i jakością. Stół w jadalni składany do stółu koktajlowego.
Modułowo zaprojektowany aneks kuchenny (60CC) umożliwia indywidualne wyposażenie w kuchenkę mikrofalową, płytę elektryczną, zmywarkę do naczyń, piekarnik (elektryczny lub LPG). Kuchnia wyposażona jest w okap, który może być zainstalowany w górnej szafce kuchennej nad płytą grzewczą.
Właściwości i funkcjonalność
Boat Trim System” jest standardowym systemem i działa jak klapy trymowe, lecz z większą wydajnością, prędkością i jest zautomatyzowany. Dostępna jest również rozbudowa do modułu Humphree Interceptor System. Automatyczna wentylacja w komorze silnika obniża temperaturę i przedłuża żywotność jednostek oraz zapewnia najlepsze warunki użytkowania jachtu.
Podsumowując, 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do prowadzenia nieskomplikowanego i przyjemnego życia na morzu oraz wywierającą minimalny wpływ na środowisko.
Wnętrze i kabiny
Wnętrze dolnego pokładu jest zaskakująco przestronne i dobrze wyposażone. Ściany tapicerowane są lekką tkaniną, która wzmacnia poczucie przestronności, jednocześnie pochłaniając dźwięk. Do dyspozycji są trzy dwuosobowe kabiny, jedna główna z łazienką, pozostałe dwie kabiny dzielące osobną toaletę z prysznicem. Światło rozprzestrzeniające się pomiędzy deską rozdzielczą a przednią szybą jest nowością w modelu 405 i sprawia, że pod pokładem panuje lekka i przyjemna atmosfera. Dodatkowo na dolnym pokładzie umieszczono oddzielną garderobę.
Układ napędowy i komora silnika
Wał napędowy z systemem tunelowym to sprawdzona technologia, która ma wiele zalet. Mniejszy kąt nachylenia wału sprawia, że zespół napędowy jest bardziej wydajny, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia lepsze osiągi. Poprawia stabilności kursu przy niskich prędkościach i mniejszym zanurzeniu.”Boat Trim System” jest standardowym systemem, który działa jak klapy trymowe, ale z większą wydajnością, prędkością i jest automatyczny. Dostępna jest również rozbudowa do systemu Humphree Interceptor System.Automatyczna wentylacja w maszynowni obniża temperaturę i przedłuża żywotność silników oraz zapewnia najlepsze warunki do bezawaryjnej eksploatacji łodzi.
Izolowane, mocne i lekkie
Cały laminat jest wstrzykiwany próżniowo – wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudowy, wewnętrznych laminowanych powierzchni i luków. W laminacie zastosowano „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację zarówno od ciepła jak i od zimna oraz bardzo skutecznie umożliwia odprowadzanie wilgoci. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową matą z tkanego włókna szklanego daje w efekcie kadłub i laminat, który jest izolowany, mocny i lekki.
Gotowy do rejsu
Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "gotowy do rejsu". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.
- Ploter Simrad 12? NSS
- Wciągarka kotwiczna dziobowa
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 50A
- Ster strumieniowy dziobowy SE 80
- Głębokościomierz
- Toaleta elektryczna ze zbiornikiem i obiegiem wodnym
- System ogrzewania Ebersprächer D5
- Wycieraczki szyby przedniej
- System ogrzewania wody o pojemności 40 litrów
- Radio Fusion 205 USB / 3,5 mm aux.
- Rolety przeciwsłoneczne
- Klapy trymowe, Volvo Penta BTS
- Komputer Volvo Penta Trip
- 24″ TV / DVD
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość całkowita | 13,33 m |
Szerokość całkowita | 3,86 m |
Zanurzenie | 1,1 m |
Waga | 9655 kg / 9905 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 2 x 500 l |
Pojemność zbiornika wody | 2 x 200 l |
Pojemność zbiornika ciepłej wody | 40 l |
Pojemność zbiornika czarnej wody | 135 l |
Kategoria CE | B |
Max. ilość osób | 12 |
Kabiny | 3 |
Koje | 6 |

Standardowe wyposażenie
- Gniazda elektryczne 12 V
- Wciągarka kotwiczna
- Platforma kąpielowa z bakistami
- Drabinka kąpielowa
- Bukszpryt
- Stół rozkładany elektryczny na pokładzie rufowym
- Gaśnica
- Bosak
- Prysznic na rufie z ciepłą i zimną wodą
- Łazienka z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
- Poduszki w kokpicie
- Poduszki w kabinie
- Elektryczne sterowanie silnikiem
- Uchwyty na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Dodatkowe poduszki w kabinie
- Uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej
- Kompas
- Lodówka
- Sygnał dźwiękowy
- Ręczna i elektryczna pompa zęzowa
- Dywany w kabinach sypialnych
- Rolety przeciwsłoneczne
- Zestaw narzędzi Nimbus
- Zestaw naczyń i sztućców Nimbus
- Ploter / GPS Simrad NSE12″
- Poduszki dekoracyjne
- Relingi i uchwyty z kwasoodpornej stali nierdzewnej
- Poduszka, pokład rufowy
- Kierownica ze skórzanym obszyciem
- Laminat warstwowy
- Płyta ceramiczna gazowa
- Spryskiwacz przedniej szyby
- Komputer Volvo Penta Trim klap
Alternatywne silniki
- Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS)
- Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS)
- Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 PS)