Nimbus 405 Flybridge

Flybridge 405 jest modelem z serii Nimbus Coupé, zbudowanym z myślą o doświadczonych skipperach, którzy uwielbiają spędzać czas towarzysko, w komfortowych warunkach mieszkalnych, nawet podczas rejsów długodystansowych.

To właśnie Nimbus 405 Flybridge

„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.

Nowoczesny skandynawski design

Flybridge został zaprojektowany tak, aby w pełni współgrał z konstrukcją nowej serii coupé. Jest lekki, opływowy i charakteryzuje się składanym masztem. Duże, stałe okno dachowe sprawia, że mimo nadbudówki salon jest naprawdę dobrze doświetlony i przejrzysty.

„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.

Do dyspozycji gości oddajemy barek ze zlewozmywakiem, grillem i lodówką, łóżko słoneczne, dużą sofę i podwójne siedzenie za sterem, które może być odwrócone o 180 stopni, tworząc wraz z sofą przestronną kanapę. W razie potrzeby sofa może być łatwo przestawiona na dodatkowe łóżko słoneczne.
Wszystkie funkcje na flybridge zostały zaprojektowane w taki sposób, aby po kilku prostych zmianach umożliwić przepłynięcie jachtu pod mostem. Dzięki układowi pokładu „chodnika”, przestrzeń do chodzenia została zmaksymalizowana po stronie prawej burty, co bardzo ułatwia wchodzenie i opuszczanie pokładu.
Seria Nimbus Coupé jest tworzona od 1969 roku, na całym świecie sprzedano ponad cztery tysiące takich łodzi. Flybridge 405 jest budowany w Mariestadzie w stoczni Nimbus.

Witamy w świecie Nimbusa

Zobacz film

Projekt chodnika "sidewalk"

„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest szerszy i zapewnia dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i bezpieczne, a wejście na pokład i jego opuszczenie na całej prawej burcie jest bezproblemowe.

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę – zapewniają one szybki dostęp podczas manewrowanie łodzią z pozycji stojącej.

Pokład górny i salon

Poliuretanowe, klejone szyby w nadbudówce i duża szyba czołowa tworzą niezwykle nowoczesny styl, zapewniają wyjątkową stabilizację i ciszę w salonie. Widoczność jest wzorowa dzięki zastosowaniu jednolitych powierzchni (nic nie przeszkadza), matowych materiałów antyrefleksyjnych oraz wbudowanych wycieraczek. Drzwi przesuwne przy sterze i szklany dach sterowany elektrycznie ze zintegrowanymi żaluzjami przeciwsłonecznymi.

Miejsce siedzące dla czterech lub pięciu osób z przodu. Dwuosobowe siedzenie przy sterze i dwa trzyosobowe miejsca na odwracalnej sofie pasażerskiej (odwracalna sofa pasażerska została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).

Salon prezentuje się w formie otwartego, skandynawskiego rozkładu z dużymi, płaskimi powierzchniami – jest lekki i przestronny, funkcjonalny i nowoczesny, a jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, oprawom drewnianym oraz atrakcyjnym materiałom foteli i poduszkom. Pięknie wykończona stolarka w salonie i kokpicie emanuje wspaniałym kunsztem rzemiosła i jakością. Stół w jadalni składany do stółu koktajlowego.

Modułowo zaprojektowany aneks kuchenny (60CC) umożliwia indywidualne wyposażenie w kuchenkę mikrofalową, płytę elektryczną, zmywarkę do naczyń, piekarnik (elektryczny lub LPG). Kuchnia wyposażona jest w okap, który może być zainstalowany w górnej szafce kuchennej nad płytą grzewczą.

Właściwości i funkcjonalność

Boat Trim System” jest standardowym systemem i działa jak klapy trymowe, lecz z większą wydajnością, prędkością i jest zautomatyzowany. Dostępna jest również rozbudowa do modułu Humphree Interceptor System. Automatyczna wentylacja w komorze silnika obniża temperaturę i przedłuża żywotność jednostek oraz zapewnia najlepsze warunki użytkowania jachtu.

Podsumowując, 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do prowadzenia nieskomplikowanego i przyjemnego życia na morzu oraz wywierającą minimalny wpływ na środowisko.

Wnętrze i kabiny

Wnętrze dolnego pokładu jest zaskakująco przestronne i dobrze wyposażone. Ściany tapicerowane są lekką tkaniną, która wzmacnia poczucie przestronności, jednocześnie pochłaniając dźwięk. Do dyspozycji są trzy dwuosobowe kabiny, jedna główna z łazienką, pozostałe dwie kabiny dzielące osobną toaletę z prysznicem. Światło rozprzestrzeniające się pomiędzy deską rozdzielczą a przednią szybą jest nowością w modelu 405 i sprawia, że pod pokładem panuje lekka i przyjemna atmosfera. Dodatkowo na dolnym pokładzie umieszczono oddzielną garderobę.

Układ napędowy i komora silnika

Wał napędowy z systemem tunelowym to sprawdzona technologia, która ma wiele zalet. Mniejszy kąt nachylenia wału sprawia, że zespół napędowy jest bardziej wydajny, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia lepsze osiągi. Poprawia stabilności kursu przy niskich prędkościach i mniejszym zanurzeniu.”Boat Trim System” jest standardowym systemem, który działa jak klapy trymowe, ale z większą wydajnością, prędkością i jest automatyczny. Dostępna jest również rozbudowa do systemu Humphree Interceptor System.Automatyczna wentylacja w maszynowni obniża temperaturę i przedłuża żywotność silników oraz zapewnia najlepsze warunki do bezawaryjnej eksploatacji łodzi.

Izolowane, mocne i lekkie

Cały laminat jest wstrzykiwany próżniowo – wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudowy, wewnętrznych laminowanych powierzchni i luków. W laminacie zastosowano „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację zarówno od ciepła jak i od zimna oraz bardzo skutecznie umożliwia odprowadzanie wilgoci. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową matą z tkanego włókna szklanego daje w efekcie kadłub i laminat, który jest izolowany, mocny i lekki.

Gotowy do rejsu


Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "gotowy do rejsu". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.

  • Ploter Simrad 12? NSS
  • Wciągarka kotwiczna dziobowa
  • Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 50A
  • Ster strumieniowy dziobowy SE 80
  • Głębokościomierz
  • Toaleta elektryczna ze zbiornikiem i obiegiem wodnym
  • System ogrzewania Ebersprächer D5
  • Wycieraczki szyby przedniej
  • System ogrzewania wody o pojemności 40 litrów
  • Radio Fusion 205 USB / 3,5 mm aux.
  • Rolety przeciwsłoneczne
  • Klapy trymowe, Volvo Penta BTS
  • Komputer Volvo Penta Trip
  • 24″ TV / DVD

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Długość całkowita 13,33 m
Szerokość całkowita 3,86 m
Zanurzenie 1,1 m
Waga 9655 kg / 9905 kg
Pojemność zbiornika paliwa 2 x 500 l
Pojemność zbiornika wody 2 x 200 l
Pojemność zbiornika ciepłej wody 40 l
Pojemność zbiornika czarnej wody 135 l
Kategoria CE B
Max. ilość osób 12
Kabiny 3
Koje 6

 

Instalacja elektryczna 12 V i 230 V

Uruchom akumulator 1 x 12V x 77 Ah
Bateria serwisowa 7 x 12 V x 80 Ah
Akumulator serwisowy Heavy Duty 3 x 12V x 77 Ah
Częstotliwość 50 Hz
Moc brzegowa 230V AC
Ładowarka 12V 50 A

Standardowe wyposażenie

  • Gniazda elektryczne 12 V
  • Wciągarka kotwiczna
  • Platforma kąpielowa z bakistami
  • Drabinka kąpielowa
  • Bukszpryt
  • Stół rozkładany elektryczny na pokładzie rufowym
  • Gaśnica
  • Bosak
  • Prysznic na rufie z ciepłą i zimną wodą
  • Łazienka z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
  • Poduszki w kokpicie
  • Poduszki w kabinie
  • Elektryczne sterowanie silnikiem
  • Uchwyty na odbijacze
  • Flagsztok
  • Apteczka
  • Dodatkowe poduszki w kabinie
  • Uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej
  • Kompas
  • Lodówka
  • Sygnał dźwiękowy
  • Ręczna i elektryczna pompa zęzowa
  • Dywany w kabinach sypialnych
  • Rolety przeciwsłoneczne
  • Zestaw narzędzi Nimbus
  • Zestaw naczyń i sztućców Nimbus
  • Ploter / GPS Simrad NSE12″
  • Poduszki dekoracyjne
  • Relingi i uchwyty z kwasoodpornej stali nierdzewnej
  • Poduszka, pokład rufowy
  • Kierownica ze skórzanym obszyciem
  • Laminat warstwowy
  • Płyta ceramiczna gazowa
  • Spryskiwacz przedniej szyby
  • Komputer Volvo Penta Trim klap

Alternatywne silniki

  • Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS)
  • Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS)
  • Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 PS)