Nimbus 405 Coupé

Szwedzki Nimbus 405 Coupé jest największą łodzią w serii Nimbus Coupé, która obejmuje modele Nimbus 305 Coupé i Nimbus 365 Coupé. Model Nimbus 405 Coupé został zbudowany z wykorzystaniem tej samej koncepcji „chodnika”, co nagrodzona wersja Nimbus 365 Coupé, która została uznana za „Europejską łódź motorową roku 2012”

Nadchodzi statek flagowy

Ponadczasowe piękne linie które pokazują surowe wzornictwo i ponadczasową funkcjonalność. Seria Nimbus Coupé została udoskonalona do perfekcji. Od 1969 roku i sprzedano ponad cztery tysiące łodzi na całym świecie. Dzięki serii Nimbus Coupé dołożono wszelkich starań, aby stworzyć idealną łódź dla świadomego klienta, który lubi spędzać czas w towarzystwie. Łódź zapewnia komfortową obsługę i doskonałe właściwości nautyczne przy podróżowaniu na długich dystansach.

Zobacz więcej

Ponadczasowe piękne linie które pokazują surowe wzornictwo i ponadczasową funkcjonalność.

Nimbus 405 Coupe ma wiele podobieństw do swoich mniejszych sióstr, ale oferuje kilka nowych funkcji; zespół projektowy Nimbusa dodał kilka interesujących, estetycznych i funkcjonalnie zintegrowanych szczegółów. Należą do nich podwójne ekrany dotykowe ploterów, pięć miejsc do jazdy z przodu, nowy słupek D ze zintegrowaną wentylacją, całkowicie przeszklone drzwi rufowe, elektryczny stół na rufie i elegancki schowek, który ukrywa zasilanie sieciowe na rufie. Inne innowacje obejmują nowo zaprojektowaną wentylację maszynowni w bokach kadłuba z zasilanymi odkurzaczami, kambuz z ceramiczną płytą gazową i ciemnym blatem kompozytowym, lodówkę o pojemności 120 litrów oraz dodatkowe chłodne schowki w wysuwanych szufladach pod sofą i wiele więcej.

– „Nigdy nie zbudowalibyśmy łodzi, która nie jest uważana za praktyczną w jej naturalnym elemencie. Chociaż zawsze staramy się, aby była jak najpiękniejsza. Jest to działanie równoważące. Zawsze łatwiej jest zaprojektować piękne linie, jeśli nie musisz brać pod uwagę funkcjonalności. Nasi klienci są bardzo świadomi i doceniają nasze projekty, ponieważ rozumieją, że budujemy łodzie, które są rzeczywiście używane na morzu i nie tylko dobrze wyglądają na zdjęciach lub na pokazach. To jest sekret naszego sukcesu – powiedział Joacim Gustavsson, główny projektant w Nimbus Boats Sweden AB.

Projekt chodnika "sidewalk"

„Chodnik” to asymetryczny układ pokładu, w którym boczny pokład wzdłuż prawej burty jest wyjątkowo szeroki i zapewnia dużą swobodę ruchów. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie, od dziobu do rufy, staje się wygodne i przyjemne, podobnie jak wsiadanie i wysiadanie z łodzi na całej długości prawej burty.

Wnętrze zostało wykorzystane do maksimum, dzięki czemu kokpit, salon, dolny pokład oraz kabina są znacznie większe niż w przypadku innych łodzi tego samego rozmiaru. Ważną cechą koncepcji chodnika Nimbusa są duże, wpuszczane drzwi przesuwne na prawej burcie. Przesuwne drzwi zapewniają szybki dostęp oraz umożliwiają manewrowanie łodzią z pozycji stojącej na pokładzie bocznym. Koncepcja chodnika pozwala również na wykorzystanie pokładu rufowego do różnych działań na morzu. Na pokładzie dziobowym dodatkowa przestrzeń jest wykorzystywana do zintegrowania dużego pokładu słonecznego, jako naturalnej cechy konstrukcji łodzi.

– „Koncentrujemy się na świadomym kliencie z doświadczeniem morskim, który wymaga od łodzi dużej części komfortu i bezpieczeństwa. Co ciekawe, w naszej koncepcji coupé stawiamy na “wszechstronną” jakość, zatem czynności na pokładzie można łączyć z doskonałymi właściwościami nautycznymi przy pokonywaniu długich dystansów. Nasze łodzie coupé w szczególności pozwoliły nam dotrzeć zarówno do nowych, jak i młodszych klientów na całym świecie. Stało się oczywiste, że nasze łodzie coupé są przeznaczone nie tylko dla starszych pokoleń, dla których priorytetem jest funkcjonalność i wygoda, ale także dla rodzin i młodszych ludzi, którzy chcą zarówno zabawy, jak i bezpiecznej podróży dla siebie i swoich dzieci ”- powiedział Jonas Göthberg, dyrektor marketingu.

Mats Jacobsson
Dyrektor techniczny w Nimbus

Wszystkie laminaty w łodzi są wstrzykiwane próżniowo w stoczni Nimbus w Mariestad w Szwecji. Wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudówki, wewnętrznych laminowanych powierzchni i włazów. Dodatkowo „Divinycell” jest stosowany w laminacie typu sandwich, zapewniając doskonałe właściwości izolacyjne zarówno przed ciepłem, jak i zimnem, i bardzo skutecznie odprowadza kondensację. „Wewnętrzna wkładka” jest zbudowana w całości z włókna szklanego. Rezultatem są łatwe do czyszczenia, gładkie powierzchnie w schowkach, bokach i suficie. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową tkaniną z włókna szklanego powoduje, że kadłub i laminat są dobrze izolowane, mocne i lekkie.

„Świadomie koncentrujemy się na tych, którzy wyznaczają wysokie standardy, i zwykle stosujemy podwójne formy (wewnętrzne i zewnętrzne), aby zapewnić solidne wykończenie wysokiej jakości. Zapewnia to optymalne poczucie jakości i jest łatwe do utrzymania w czystości. Zawsze uważano za oczywiste, że powinniśmy stosować technologię wtrysku próżniowego nie tylko ze względu na zalety jakościowe, ale także z punktu widzenia ochrony środowiska”

Więcej cech i funkcjonalności

Poliuretanowe okna bez poprzeczek, klejone w nadbudowie i duża osłona przedniej szyby zapewniają bardzo nowoczesny wygląd, wyjątkową stabilność i cichy salon. Dzięki uporządkowanym powierzchniom, matowym wykończeniom antyrefleksyjnym materiałom i zintegrowanym składanym wycieraczkom, widoczność jest wzorcowa (nic nie stoi na przeszkodzie). Jacht posiada duże, wpuszczane drzwi przesuwne z boku i z tyłu oraz duży podwójnie przesuwany szklany dach ze zintegrowanymi osłonami przeciwsłonecznymi.

Miejsca siedzące od czterech do pięciu z przodu. Podzielony na dwa fotele przy sterze i dwa-trzy miejsca na odwracalnej kanapie pasażerskiej (odwracalna kanapa pasażerska została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).

Wiele wysiłku włożono w zmaksymalizowanie atmosfery oświetlenia na pokładzie łodzi, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Oświetlenie LED jest używane w całym zakresie z możliwościami ściemniania dla wybranych obszarów. Czerwona lampa nawigacyjna znajduje się z przodu, zapewniając przyjemne nocne oświetlenie.

Salon ma otwarty skandynawski układ z dużymi płaskimi powierzchniami, jest lekki i przewiewny, przestronny i nowoczesny, ale jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, wykończeniu z drewna mahoniowego, oraz atrakcyjnym siedzeniom i cudownym skandynawskim poduszkom. Pięknie wykończona stolarka w salonie i kokpicie emanuje wspaniałym uczuciem rzemiosła i jakości. Duża sofa w kształcie U może pomieścić 6-8 osób. Stół do jadalni składa się na stół koktajlowy ze szklanymi uchwytami, dzięki czemu salon jest poręcznym miejscem spotkań towarzyskich.

Ukryta wentylacja zapewnia lepszy klimat wewnątrz i zmniejsza wilgotność dzięki dobrej cyrkulacji powietrza we wszystkich kabinach.
Modułowa konstrukcja kuchni (60CC) umożliwia indywidualne instalacje, takie jak mikrofalówka, elektryczna płyta grzejna, zmywarka, czy dwa rodzaje piekarników (elektrycznych lub LPG). Kuchnia jest wyposażona w wentylator, który można zainstalować w górnej szafce nad płytą grzejną.

Wnętrze dolnego pokładu jest zaskakująco przestronnym i dobrze dopasowanym obszarem. Wszystkie ściany są tapicerowane lekką tkaniną, która zwiększa poczucie przestrzeni, pochłaniając dźwięki. Istnieją trzy kabiny do spania, jedna kabina główna z łazienką, pozostałe dwie kabiny dzielą prysznic i kabinę łazienkową. Światło przepływa przez świetlik kabiny głównej i zapewnia poczucie przestrzeni. Światło spływające między panelem instrumentów a przednią szybą jest nową cechą modelu 405 i nadaje powierzchni dolnego pokładu lekką i przestronną atmosferę. Dodatkowa szafa jest zamontowana na dolnym pokładzie.

Duży, solidny bukszpryt jest połączony z amboną ze stali nierdzewnej dla bezpiecznego i łatwego wsiadania i / lub załadunku. Luk dziobowy w dziobie. Zintegrowana dziobowa i rufowa winda kotwiczna w ramie ze stali nierdzewnej. Łatwy dostęp i zmniejszenie ryzyka zgniecenia palców.

Układ napędowy i komora silnika

Wał napędowy z systemem tunelowym jest sprawdzoną technologią i ma kilka zalet. Prostszy kąt wału zapewnia bardziej wydajną linię energetyczną, a tym samym mniejsze zużycie paliwa i większą prędkość. Lepsza stabilność kursu przy niskich prędkościach i płytszym zanurzeniu.

Automatyczna wentylacja mechaniczna w maszynowni obniża temperaturę i wydłuża żywotność silników oraz zapewnia najlepsze warunki do bezproblemowego eksploatowania łodzi.

“System poziomowania wzdłużnego łodzi Humphree” jest standardem i działa jak klapy trymujące, ale z większą wydajnością, prędkością i jest pełnym automatem. Dostępna jest również aktualizacja systemu poziomowania poprzecznego Humphree.

Automatyczna wentylacja mechaniczna w maszynowni obniża temperaturę i wydłuża żywotność silników oraz zapewnia najlepsze warunki do bezproblemowego eksploatowania łodzi. Łódź posiada duży, mocno skonstruowany rufowy bagażnik, wyłożony aluminium i umieszczony za silnikami. Podsumowując, Nimbus 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do nieskomplikowanego i przyjemnego życia na morzu, powodującego minimalny wpływ na środowisko. Nimbus 405 został zbudowany w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestad.

Gotowy do rejsu

Ploter Simrad 12 ″ NSS

Elektryczny kabestan kotwiczny

Ładowarka brzegowa i ładowarka Mastervolt 50A

Ster strumieniowy dziobowy SE 80

Głębokościomierz Volvo Penta

Toalety elektryczne x 2

Elektryczne opróżnianie zbiornika wody czarnej (szamba)

System grzewczy Ebersprächer D5

Lodówka

Wycieraczki szyby przedniej

System ciepłej wody 40 litrów

Radio Fusion 205 USB / 3,5 mm aux

Zasłona przeciwsłoneczna, wewnętrznego dachu 

Tekowa, kompletne wykończenie całości łodzi

Trim klapy, Volvo Penta BTS

Komputer Volvo Penta Trip

24 ″ TV / DVD z elektrycznym uchwytem do podnoszenia

405 Coupé

Masa i waga
Lmax, długość całkowita 13,33 m / 43,8 ft
Lh, długość kadłuba 13,16 m / 43,2 stopy
Bmax, szerokość całkowita 3,86 m / 12,7 stopy
Bh, szerokość kadłuba 3,75 m / 12,3 stopy
Ha, wysokość 4,23 m / 13,9 stopy
C wysokość przy złożonym maszcie 3,9 m / 12,8 stopy
Th, wysokość transportowa 3,8 m / 12,5 stopy
Thc, wysokość transportowa z kołyską 4,00 m / 13,2 stopy
Tmax, zanurzenie 1,05 m / 3,5 ft
CoG, środek ciężkości 4,05 m / 13,3 stopy
MLDC, maksymalna dozwolona waga (2 x D4 / 2 x D6) 11600/11850 kg / 25574/26125 kg
MLCC, waga 8700/8950 kg / 19180/19732 funtów
MMTL, maksymalne obciążenie całkowite 2900 kg / 6393 kg
Max ludzi 12 Osób
Kategoria CE b
Kabiny 3
Koje 6

Pojemność zbiorników

Pojemność zbiorników
Pojemność paliwa 2 x 500 l / 2 x 132 gal
Pojemność wody 2 x 200 l / 2 x 52,8 gal
Pojemność gorącej wody 40 l / 10,57 gal
Pojemność wody czarnej 135 l / 35,7 gal
Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator 1 x 12V x 77 Ah
Bateria serwisowa 7 x 12 V x 80 Ah
Akumulator serwisowy Heavy Duty 3 x 12V x 77 Ah
Częstotliwość 50 Hz
Moc brzegowa 230V AC
Ładowarka 12V 50 A
Alternatywy silnika
Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 ps) V-Max 24 kn
Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 ps) V-Max 28 kn
Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 ps) V-Max 32 kn

Standardowe wysposażenie

Gniazda elektryczne 12 V

Kotwica z elektrycznym kabestanem

Platforma kąpielowa z dwoma pojemnikami

Drabinka kąpielowa

Bukszpryt – dziobnica

Stół elektrycznie podnoszony i rozkładany na pokładzie rufowym 

Gaśnica

Hak do łodzi

Prysznic na rufie z wodą ciepłą i zimną

Oddzielny prysznic w łazience WC / kabina prysznicowa

Poduszki w kokpicie

Poduszki w kabinie

Panel elektryczny z bezpiecznikami

Elektryczne sterowanie silnikiem

Szafa na mapy morskiej

Uchwyty na obijacze

Maszt flagowy

Apteczka

Poduszki w kabinie

Uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej

Mahoń / stal nierdzewna

Panel projektowy R

Kompas

Lodówka / chłodnica

Dziennik i sygnalizator

Ręczna i elektryczna pompa zęzowa

Morski lakierowany mahoniowy interi

Dywany w kabinach sypialnych

Zasłony zaciemniające

Zestaw narzędzi Nimbus

Nimbus sztućce i naczynia

Bateria składana z umywalką

Ploter / GPS Simrad NSE12

Poduszki (wzór Nimbus)

Relingi i słupki ze stali nierdzewnej

Zbiornik paliwa ze stali nierdzewnej

Światła nawigacyjne ze stali nierdzewnej

Pojemnik przytrzymujący z wylotem pokładu

Sygnałowy róg

Poduszka, pokład rufowy

Samoobsługowy pokład rufowy

Kierownica ze skórzanym pokrowcem

Laminat warstwowy

Świetlik na pokładzie z zasłoną

Lekki pokład rufowy

Toaleta i WC

Płyta ceramiczna gazowa

Spryskiwacz przedniej szyby

Osłona, poduszki na rufowym pokładzie

Komputer Volvo Penta Trim klap