Nimbus 305 Coupé

Solidna, przemyślana, o atrakcyjnym wzornictwie i z elegancką linią - dla rodzin, miłośników morskich emocji i odkrywców. Poza szeregiem ulepszeń i inteligentnych rozwiązań funkcjonalnych, to właśnie pod pokładem znajdują się największe innowacje.

Największą nowością jest kadłub, którego konstrukcja została zaprojektowana i zoptymalizowana dla prędkości od 0 do 22 węzłów. Wykonany dla mniejszych silników (Volvo Penta D3) i zbudowany tak, aby pracować jednakowo komfortowo niezależnie od prędkości. Hydrodynamiczny kształt kadłuba sprawia, że łódź praktycznie od razu wchodzi w ślizg.

Zobacz film

Konstrukcja kadłuba

„W Nimbusie zależy nam na tym, aby łódź pracowała sprawnie przy każdej prędkości z jaką jest używana”. Wiemy, że właściciele Coupé lubią pływać z prędkością od 4 do 20 węzłów, kiedy większość jachtów zużywa duże ilości paliwa. Dla modelu 305 Coupé zaprojektowaliśmy kadłub, który zapewnia komfortową pracę w całym zakresie prędkości. W praktyce, 305 od razu osiąga stan bezwypornościowy i zużywa niewiele paliwa przy każdej prędkości. Tempo można dostosować do warunków pogodowych, co zapewnia większe bezpieczeństwo, wygodę i możliwie najlepszą podróż” – mówi Mats Jacobsson, kierownik ds. rozwoju produktu w stoczni Nimbus.

Opierając się na tej samej skandynawskiej koncepcji wzornictwa, co jej popularne i nagradzane siostry 405 i 365 Coupé, 305 Coupé będzie stanowić nowe wejście do popularnej serii Coupé Nimbusa z wykorzystaniem idei „sidewalk”.

„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest bardzo szeroki i zapewnia bezpieczeństwo oraz dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i przyjemne, a wchodzenie i opuszczanie pokładu wzdłuż całej prawej burty jest łatwe i bezproblemowe. Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabina były większe, niż miałoby to miejsce w przypadku łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji budowy chodnika jest zastosowanie dużych drzwi przesuwnych na prawą burtę. Zapewniają one szybki dostęp podczas cumowania i umożliwiają manewrowanie łodzią z pozycji stojącej na pokładzie bocznym.

Sterówka została maksymalnie rozbudowana, aby zapewnić jak największą elastyczność i może być wyposażona w akcesoria zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Szyby zespolone z dużą, wypukłą szybą czołową zapewniają doskonały widok panoramiczny. Duże, płaskie powierzchnie salonu są jasne, przestronne i przytulne, dzięki zastosowaniu różnych materiałów i oświetlenia LED. Przeszklony, elektrycznie sterowany dach, zapewnia dużą ilość światła. Jadalnia zapewnia przestrzeń dla czterech osób i łatwo przekształca się ją w podwójne miejsce do spania. Stół w kuchni można złożyć tworząc stolik koktajlowy z uchwytami na kieliszki, dzięki czemu salon staje się wygodnym miejscem do spotkań towarzyskich. Aneks kuchenny wyposażony jest w płytę grzewczą z wbudowaną wentylacją, corianowy blat, 65-litrową lodówkę oraz dodatkową lodówko-zamrażarkę pod sofą (opcjonalnie).

Joacim Gustavsson


Główny projektant w stoczni Nimbus

„Tekstylia zostały starannie dobrane. Będą one nie tylko przyjemnie atrakcyjne, ale także odporne na słońce, słoną wodę i silne zużycie. Opcjonalnie tekstylia pochodzą od producenta -Sunbrella i są znane z tego, że wytrzymują twardy klimat i promienie UV bez wpływu na kolory i zużycie. Obicia na poduszki można prać w pralce, co jest popularne wśród naszych klientów.”

ZABAWA I RELAKS

Pokład rufowy znajduje się na tym samym poziomie co platforma kąpielowa i salon. Wyposażony jest w obszerną, wygodną sofę w kształcie litery L mieszczącą pięć osób oraz składany stolik.

Wnętrze łodzi jest wykonane w wysokiej jakości i przytulne, szczególnie pod względem przestrzeni i światła. Jacht posiada zintegrowaną wentylację oraz pięć dużych, otwieranych okien dla dodatkowego oświetlenia. Tapicerowane ściany grodziowe w jasnych kolorach zmniejszają hałas. Łódź dysponuje dwiema kabinami, kabiną właścicielską (dostępną z łóżkiem typu Queen lub V) z bezpośrednim dostępem do łazienki oraz kabiną dla gości.

Podsumowując, 305 Coupé jest nowoczesną, superfunkcjonalną łodzią o zredukowanym wpływie na środowisko naturalne, która jest idealna do bezproblemowego i przyjemnego życia na morzu. Łódź zbudowana jest w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestadzie.

Specyfikacja techniczna

Pod linkiem poniżej znajdziesz broszurę zawierającą specyfikacje techniczne, zdjęcia, funkcje, funkcjonalność i nie tylko na temat 305 Coupé.

305 Coupé - Broszura 2020

W skrócie

  • Zastosowano szeroki chodnik boczny oraz duże drzwi przesuwne na prawej burcie
  • Konstrukcja kadłuba eliminująca opory wody, umożliwia komfortowe poruszanie się z prędkością od 0 do 22 węzłów przy mniejszym zużyciu paliwa
  • Poliuretanowe szyby i zaokrąglona szyba przednia o dużej powierzchni zapewniają nowoczesny wygląd i szeroki kąt widzenia
  • Możliwość wyposażenia w akcesoria zgodnie z indywidualnymi wymaganiami
  • Otwierane okno boczne
  • Odwracalna sofa pasażerska, zamienia salon w jadalnię z wygodnymi miejscami dla 4 osób
  • Bardzo obszerna i wygodna sofa w kształcie litery L na pokładzie rufowym
  • Wbudowana wentylacja do kabiny właścicielskiej i toalety na pokładzie dziobowym
  • Główna kabina dostępna z łóżkiem typu Queen lub V
  • Pięć dużych, otwieranych okien
  • Duży materac na pokładzie dziobowym
  • Drabinka dziobowa składana do luku kotwicznego

Specyfikacja techniczna

Lmax, długość całkowita 10,07 m
Bmax, szerokość całkowita 3,25 m
Ha, wysokość 3,65 m
Tmax, zanurzenie 0,9 m
MLCC, waga 4100 kg
Pojemność paliwa 250 l
Pojemność wody 150 l
Pojemność gorącej wody 20 l
pojemność czarnej wody 80 l
Max. ilość osób 8
Kategoria CE B
Kabiny 2
Koje 4+2

Pojemność zbiorników

Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator 1 x 12V x 77 Ah
Bateria serwisowa 3-6 x 12 V x 80 Ah
Akumulator serwisowy Heavy Duty 1 x 12V x 77 Ah
Częstotliwość 50 Hz
Moc brzegowa 230V AC
Ładowarka 12V 35 A
Alternatywy silnika
Torqeedo Deep Blue i 1800 rpm Cruise 5,5 – 6,5
Volvo Penta D4-270 Shaft 270 hp

 

[:pl]305[:]

Gotowy do rejsu

  • Ploter Simrad 9″, NSS, Evo 2
  • Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 35A
  • Ster strumieniowy dziobowy SE60
  • Głębokościomierz
  • Zbiornik wody czarnej z pompą elektryczną
  • Ogrzewanie Eberspracher D4
  • System ogrzewania wody o pojemności 22 litrów
  • Rolety przeciwsłoneczne
  • Klapy trymowe
  • Komputer Volvo Penta Trip

Standardowe wyposażenie

  • Aneks kuchenny wyposażony w gazową płytę grzewczą oraz lodówkę o pojemności 65 litrów
  • Oświetlenie LED
  • Łóżko typu Queen w kabinie dziobowej
  • Gniazda 12V
  • Platforma kąpielowa z bakistami
  • Drabinka kąpielowa
  • Stół na pokładzie rufowym
  • System antypożarowy
  • Gaśnica
  • Kabina łazienkowa z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
  • Dywany i poduszki
  • Materace rufowe i dziobowe
  • Kosz na odbijacze
  • Flagsztok
  • Apteczka
  • Uchwyty na butelki
  • Relingi wykonane z kwasoodpornej stali nierdzewnej
  • Kompas
  • Manualna i elektryczna pompa zęzowa
  • Mahoniowe meble
  • Zestaw narzędzi NIMBUS
  • Zestaw sztuców i naczyń NIMBUS
  • Zbiornik wody czarnej z pompą elektryczną
  • Sygnał dźwiękowy
  • Wycieraczki i spryskiwacze szyby czołowej