Nimbus 405 Flybridge

Flybridge 405 jest modelem z serii Nimbus Coupé, zbudowanym z myślą o doświadczonych skipperach, którzy uwielbiają spędzać czas towarzysko, w komfortowych warunkach mieszkalnych, nawet podczas rejsów długodystansowych.

Nowoczesny skandynawski design

Flybridge został zaprojektowany tak, aby w pełni współgrał z konstrukcją nowej serii coupé. Jest lekki, opływowy i charakteryzuje się składanym bimini. Duże, stałe okno dachowe sprawia, że mimo nadbudówki salon jest naprawdę dobrze doświetlony i przejrzysty.

„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.

Do dyspozycji gości na flybridgu oddajemy barek ze zlewozmywakiem, grillem i lodówką, łóżko słoneczne, dużą sofę i podwójne siedzenie za sterem, które może być odwrócone o 180 stopni, tworząc wraz z sofą przestronną kanapę. W razie potrzeby sofa może być łatwo przestawiona na dodatkowe łóżko słoneczne. Na dodatek wszystkie funkcje na flybridge zostały zaprojektowane w taki sposób, aby po kilku prostych zmianach umożliwić przepłynięcie jachtu pod mostem.

Seria Nimbus Coupé jest tworzona od 1969 roku, na całym świecie sprzedano ponad cztery tysiące takich łodzi. Flybridge 405 jest budowany w Mariestadzie w stoczni Nimbus.

Projekt chodnika "sidewalk"

„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest szerszy i zapewnia dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i bezpieczne, a wejście na pokład i jego opuszczenie na całej prawej burcie jest bezproblemowe.

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę – zapewniają one szybki dostęp podczas manewrowanie łodzią z pozycji stojącej.

Witamy w świecie Nimbusa

Zobacz film

Pokład górny i salon

Poliuretanowe, klejone szyby w nadbudówce i duża szyba czołowa tworzą niezwykle nowoczesny styl, zapewniają wyjątkową stabilizację i ciszę w salonie. Widoczność jest wzorowa dzięki zastosowaniu jednolitych powierzchni (nic nie przeszkadza), matowych materiałów antyrefleksyjnych oraz wbudowanych wycieraczek. Drzwi przesuwne przy sterze i szklany dach sterowany elektrycznie ze zintegrowanymi żaluzjami przeciwsłonecznymi.

Miejsce siedzące dla czterech lub pięciu osób z przodu. Dwuosobowe siedzenie przy sterze i dwa trzyosobowe miejsca na odwracalnej sofie pasażerskiej (odwracalna sofa pasażerska została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).

Salon prezentuje się w formie otwartego, skandynawskiego rozkładu z dużymi, płaskimi powierzchniami – jest lekki i przestronny, funkcjonalny i nowoczesny, a jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, oprawom drewnianym oraz atrakcyjnym materiałom foteli i poduszkom. Pięknie wykończona stolarka w salonie i kokpicie emanuje wspaniałym kunsztem rzemiosła i jakością. Duża sofa w kształcie litery U pomieści 6-8 osób. Stół jadalniany można złożyć, przekształcając go w stolik koktajlowy z uchwytami na szklanki, co czyni salon idealnym miejscem do spotkań towarzyskich.

Modułowo zaprojektowany aneks kuchenny (60CC) umożliwia indywidualne wyposażenie w kuchenkę mikrofalową, płytę elektryczną, zmywarkę do naczyń, piekarnik (elektryczny lub gazowy). Kuchnia wyposażona jest w okap, który może być zainstalowany w górnej szafce kuchennej nad płytą grzewczą.

Wnętrze i kabiny

Dolny pokład to zaskakująco przestronna i dobrze zaprojektowana przestrzeń. Ściany są wyściełane jasnym materiałem, co nie tylko optycznie powiększa wnętrze, ale także skutecznie pochłania dźwięki. Łódź oferuje trzy kabiny dwuosobowe – główną kabinę armatorską z prywatną łazienką oraz dwie kabiny dzielące wspólny prysznic i toaletę. Dodatkowa garderoba zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania.

Światło wpada do wnętrza przez świetlik w kabinie głównej, potęgując poczucie przestronności. Dodatkowy świetlik, umieszczony pomiędzy panelem sterowania a przednią szybą, to nowość w modelu 405, która dodaje dolnemu pokładowi jasności i przestrzenności.

Układ napędowy i komora silnika

Napęd wałem z systemem tunelowym to sprawdzone rozwiązanie, oferujące wiele korzyści. Mniejszy kąt nachylenia wału zwiększa efektywność przeniesienia mocy, co skutkuje niższym zużyciem paliwa i większą prędkością. Zapewnia również lepszą stabilność kursową przy niskich prędkościach oraz mniejsze zanurzenie.

System „Boat Trim System” jest standardowym wyposażeniem i działa jak klasyczne trym klapy, jednak w sposób automatyczny, zapewniając większą efektywność i lepsze osiągi. Istnieje możliwość ulepszenia do systemu Humphree Interceptor.

Automatyczna wentylacja mechaniczna w komorze silnika obniża temperaturę, co wydłuża żywotność silników i zapewnia najlepsze warunki dla bezproblemowego użytkowania łodzi. Za silnikami znajduje się przestronny, solidnie wykonany schowek, wyłożony aluminium, który zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania.

Izolowane, mocne i lekkie

Wszystkie laminaty w łodzi są formowane metodą wtrysku próżniowego w stoczni Nimbus w Mariestad. Dotyczy to zarówno kadłuba, pokładu, nadbudowy, laminowanych powierzchni wewnętrznych, jak i pokryw schowków.

W laminacie kanapkowym zastosowano materiał „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację termiczną oraz skutecznie odprowadza kondensację. Elementy wykończeniowe, takie jak „inner liner” i „head liner”, są wykonane w całości z włókna szklanego, co gwarantuje gładkie, łatwe do czyszczenia powierzchnie w schowkach, kabinach oraz na ścianach i suficie.

Połączenie metody wtrysku próżniowego, wysokiej jakości materiałów oraz wielowarstwowej tkaniny z włókna szklanego skutkuje kadłubem, który jest jednocześnie lekki, solidny i doskonale izolowany.

Specyfikacja techniczna

Pod linkiem poniżej znajdziesz specyfikację techniczną do przeglądania i pobrania, w której wyjaśnimy i pokażemy zdjęcia, funkcje i funkcjonalność oraz wiele więcej na temat 405 Flybridge. Miłego czytania!!!

405 Flybridge - Broszura 2020/21

Gotowy do rejsu


Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "ready-to-cruise". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.

  • Ploter Simrad 12″ NSS
  • Elektryczna winda kotwiczna na dziobie
  • Zasilanie z lądu i ładowarka akumulatorów Mastervolt 50A
  • Ster strumieniowy SE 80 (dziobowy)
  • Głębokościomierz i licznik logów w przyrządach Volvo
  • Elektryczna toaleta x2
  • Elektryczne opróżnianie zbiornika na fekalia
  • System ogrzewania Eberspächer D5
  • Odszranianie szyb
  • Wycieraczki z regulowanym interwałem pracy
  • System ciepłej wody (40 litrów)
  • Radio Fusion 205 (USB / wejście AUX 3,5 mm)
  • Rolety przeciwsłoneczne wewnętrzne (dach Coupé)
  • Pokład EcoDeck na całej łodzi
  • Trym klapy Volvo Penta BTS
  • Komputer pokładowy Volvo Penta Trip
  • Telewizor 24″ TV/DVD z elektrycznie podnoszonym uchwytem

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Długość całkowita 13,33 m
Szerokość całkowita 3,86 m
Zanurzenie 1,1 m
Waga 9655 kg / 9905 kg
Pojemność zbiornika paliwa 2 x 500 l
Pojemność zbiornika wody 2 x 200 l
Pojemność zbiornika ciepłej wody 40 l
Pojemność zbiornika czarnej wody 135 l
Kategoria CE B/C
Max. ilość osób 8/12
Kabiny 3
Koje 6

Instalacja elektryczna 12 V i 230 V

Uruchom akumulator 2 x 12V x 95 Ah
Bateria serwisowa 4 x 12 V x 80 Ah
Akumulator serwisowy Heavy Duty Dual 3 x 12V x 95 Ah
Częstotliwość 50 Hz
Moc brzegowa 230V AC
Ładowarka 12V 50 A

Alternatywne silniki

Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS)
Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS)
Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 PS)

Standardowe wyposażenie

  • Gniazda elektryczne 12 V
  • Wciągarka kotwiczna z odpływem
  • Platforma kąpielowa z bakistami
  • Drabinka kąpielowa
  • Bukszpryt
  • Stół rozkładany elektryczny na pokładzie rufowym
  • Gaśnica
  • Bosak
  • Prysznic na rufie z ciepłą i zimną wodą
  • Łazienka z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
  • Panel elektryczny z bezpiecznikami
  • Elektryczne sterowanie silnikiem
  • Uchwyty na odbijacze
  • Flagsztok
  • Apteczka
  • Uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej
  • Relingi i knagi ze stali nierdzewnej
  • Panel instrumentów R-design
  • Kompas
  • Lodówka / chłodziarka
  • Echosonda
  • Manualna i elektryczna pompa zęzowa
  • Wnętrze z mahoniu lakierowanego lakierem morskim
  • Dywany w kabinach sypialnych
  • Rolety przeciwsłoneczne
  • Zestaw narzędzi Nimbus
  • Zestaw naczyń i sztućców Nimbus
  • Ploter / GPS Simrad NSE12″
  • Poduszki dekoracyjne
  • Poduszki na rufowymi pokładzie
  • Poduszki w kokpicie i kabinach
  • Kierownica ze skórzanym obszyciem
  • Laminat warstwowy
  • Płyta ceramiczna gazowa
  • Spryskiwacz przedniej szyby
  • Komputer Volvo Penta Trip