Nimbus 405 Flybridge
Flybridge 405 jest modelem z serii Nimbus Coupé, zbudowanym z myślą o doświadczonych skipperach, którzy uwielbiają spędzać czas towarzysko, w komfortowych warunkach mieszkalnych, nawet podczas rejsów długodystansowych.
To właśnie Nimbus 405 Flybridge
„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
Nowoczesny skandynawski design
Flybridge został zaprojektowany tak, aby w pełni współgrał z konstrukcją nowej serii coupé. Jest lekki, opływowy i charakteryzuje się składanym bimini. Duże, stałe okno dachowe sprawia, że mimo nadbudówki salon jest naprawdę dobrze doświetlony i przejrzysty.
„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
Do dyspozycji gości na flybridgu oddajemy barek ze zlewozmywakiem, grillem i lodówką, łóżko słoneczne, dużą sofę i podwójne siedzenie za sterem, które może być odwrócone o 180 stopni, tworząc wraz z sofą przestronną kanapę. W razie potrzeby sofa może być łatwo przestawiona na dodatkowe łóżko słoneczne. Na dodatek. wszystkie funkcje na flybridge zostały zaprojektowane w taki sposób, aby po kilku prostych zmianach umożliwić przepłynięcie jachtu pod mostem.
Seria Nimbus Coupé jest tworzona od 1969 roku, na całym świecie sprzedano ponad cztery tysiące takich łodzi. Flybridge 405 jest budowany w Mariestadzie w stoczni Nimbus.
Projekt chodnika "sidewalk"
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest szerszy i zapewnia dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i bezpieczne, a wejście na pokład i jego opuszczenie na całej prawej burcie jest bezproblemowe.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę – zapewniają one szybki dostęp podczas manewrowanie łodzią z pozycji stojącej.
Pokład górny i salon
Poliuretanowe, klejone szyby w nadbudówce i duża szyba czołowa tworzą niezwykle nowoczesny styl, zapewniają wyjątkową stabilizację i ciszę w salonie. Widoczność jest wzorowa dzięki zastosowaniu jednolitych powierzchni (nic nie przeszkadza), matowych materiałów antyrefleksyjnych oraz wbudowanych wycieraczek. Drzwi przesuwne przy sterze i szklany dach sterowany elektrycznie ze zintegrowanymi żaluzjami przeciwsłonecznymi.
Miejsce siedzące dla czterech lub pięciu osób z przodu. Dwuosobowe siedzenie przy sterze i dwa trzyosobowe miejsca na odwracalnej sofie pasażerskiej (odwracalna sofa pasażerska została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).
Salon prezentuje się w formie otwartego, skandynawskiego rozkładu z dużymi, płaskimi powierzchniami – jest lekki i przestronny, funkcjonalny i nowoczesny, a jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, oprawom drewnianym oraz atrakcyjnym materiałom foteli i poduszkom. Pięknie wykończona stolarka w salonie i kokpicie emanuje wspaniałym kunsztem rzemiosła i jakością. Stół w jadalni składany do stółu koktajlowego.
Modułowo zaprojektowany aneks kuchenny (60CC) umożliwia indywidualne wyposażenie w kuchenkę mikrofalową, płytę elektryczną, zmywarkę do naczyń, piekarnik (elektryczny lub LPG). Kuchnia wyposażona jest w okap, który może być zainstalowany w górnej szafce kuchennej nad płytą grzewczą.
Właściwości i funkcjonalność
Boat Trim System” jest standardowym systemem i działa jak klapy trymowe, lecz z większą wydajnością, prędkością i jest zautomatyzowany. Dostępna jest również rozbudowa do modułu Humphree Interceptor System. Automatyczna wentylacja w komorze silnika obniża temperaturę i przedłuża żywotność jednostek oraz zapewnia najlepsze warunki użytkowania jachtu.
Podsumowując, 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do prowadzenia nieskomplikowanego i przyjemnego życia na morzu oraz wywierającą minimalny wpływ na środowisko.
Wnętrze i kabiny
Wnętrze dolnego pokładu jest zaskakująco przestronne i dobrze wyposażone. Ściany tapicerowane są lekką tkaniną, która wzmacnia poczucie przestronności, jednocześnie pochłaniając dźwięk. Do dyspozycji są trzy dwuosobowe kabiny, jedna główna z łazienką, pozostałe dwie kabiny dzielące osobną toaletę z prysznicem. Światło rozprzestrzeniające się pomiędzy deską rozdzielczą a przednią szybą jest nowością w modelu 405 i sprawia, że pod pokładem panuje lekka i przyjemna atmosfera. Dodatkowo na dolnym pokładzie umieszczono oddzielną garderobę.
Układ napędowy i komora silnika
Wał napędowy z systemem tunelowym to sprawdzona technologia, która ma wiele zalet. Mniejszy kąt nachylenia wału sprawia, że zespół napędowy jest bardziej wydajny, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia lepsze osiągi. Poprawia stabilności kursu przy niskich prędkościach i mniejszym zanurzeniu.”Boat Trim System” jest standardowym systemem, który działa jak klapy trymowe, ale z większą wydajnością, prędkością i jest automatyczny. Dostępna jest również rozbudowa do systemu Humphree Interceptor System.Automatyczna wentylacja w maszynowni obniża temperaturę i przedłuża żywotność silników oraz zapewnia najlepsze warunki do bezawaryjnej eksploatacji łodzi.
Izolowane, mocne i lekkie
Cały laminat jest wstrzykiwany próżniowo – wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudowy, wewnętrznych laminowanych powierzchni i luków. W laminacie zastosowano „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację zarówno od ciepła jak i od zimna oraz bardzo skutecznie umożliwia odprowadzanie wilgoci. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową matą z tkanego włókna szklanego daje w efekcie kadłub i laminat, który jest izolowany, mocny i lekki.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz specyfikację techniczną do przeglądania i pobrania, w której wyjaśnimy i pokażemy zdjęcia, funkcje i funkcjonalność oraz wiele więcej na temat 405 Flybridge. Miłego czytania!!!
Gotowy do rejsu
Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "gotowy do rejsu". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.
- Ploter Simrad 12? NSS
- Wciągarka kotwiczna dziobowa
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 50A
- Ster strumieniowy dziobowy SE 80
- Głębokościomierz
- Toaleta elektryczna ze zbiornikiem i obiegiem wodnym
- System ogrzewania Ebersprächer D5
- Wycieraczki szyby przedniej
- System ogrzewania wody o pojemności 40 litrów
- Radio Fusion 205 USB / 3,5 mm aux.
- Rolety przeciwsłoneczne
- Klapy trymowe, Volvo Penta BTS
- Komputer Volvo Penta Trip
- 24″ TV / DVD
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość całkowita | 13,33 m |
Szerokość całkowita | 3,86 m |
Zanurzenie | 1,1 m |
Waga | 9655 kg / 9905 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 2 x 500 l |
Pojemność zbiornika wody | 2 x 200 l |
Pojemność zbiornika ciepłej wody | 40 l |
Pojemność zbiornika czarnej wody | 135 l |
Kategoria CE | B/C |
Max. ilość osób | 8/12 |
Kabiny | 3 |
Koje | 6 |
Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator | 2 x 12V x 95 Ah |
Bateria serwisowa | 4 x 12 V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty Dual | 3 x 12V x 95 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 50 A |
Standardowe wyposażenie
- Gniazda elektryczne 12 V
- Wciągarka kotwiczna
- Platforma kąpielowa z bakistami
- Drabinka kąpielowa
- Bukszpryt
- Stół rozkładany elektryczny na pokładzie rufowym
- Gaśnica
- Bosak
- Prysznic na rufie z ciepłą i zimną wodą
- Łazienka z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
- Poduszki w kokpicie
- Poduszki w kabinie
- Elektryczne sterowanie silnikiem
- Uchwyty na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Dodatkowe poduszki w kabinie
- Uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej
- Kompas
- Lodówka
- Sygnał dźwiękowy
- Ręczna i elektryczna pompa zęzowa
- Dywany w kabinach sypialnych
- Rolety przeciwsłoneczne
- Zestaw narzędzi Nimbus
- Zestaw naczyń i sztućców Nimbus
- Ploter / GPS Simrad NSE12″
- Poduszki dekoracyjne
- Relingi i uchwyty z kwasoodpornej stali nierdzewnej
- Poduszka, pokład rufowy
- Kierownica ze skórzanym obszyciem
- Laminat warstwowy
- Płyta ceramiczna gazowa
- Spryskiwacz przedniej szyby
- Komputer Volvo Penta Trim klap
Alternatywne silniki
- Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS)
- Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS)
- Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 PS)