Nimbus Weekender W9
W9 jest przeznaczony dla tych, którzy szukają dobrze wyposażonego, nieco szybszego cruisera do codziennego użytku, zawierającego oczywiste dla łodzi Nimbus cechy. To łódź dla tych, którzy cenią sobie funkcjonalny skandynawski design, prostotę, bezpieczeństwo, komfort i dbałość o szczegóły.

FUNKCJONALNY SKANDYNAWSKI DESIGN
Nowy Weekender to reinterpretacja klasycznego cruisera Nimbusa, przeznaczonego dla osób prowadzących aktywny tryb życia. W9 jest szybką i niezawodną łodzią, przeznaczoną do celów towarzyskich i rekreacyjnych, oferującą nocleg dla 4 osób. Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej o Nimbusie W9.
DLA AKTYWNEGO STYLU ŻYCIA
Wśród elementów konstrukcyjnych, które łatwo rozpoznać znajdują się: układ wnętrza, który charakteryzuje się wieloma podobieństwami do jednostek 26 Epoca i 32 Ballista, szeroki pokład dziobowy zapewniający dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę podczas wejścia i opuszczenia pokładu, charakterystyczny dla Max II, kształt okien bocznych z 22 Spectra, konstrukcja i działanie ramy zadaszenia ze zintegrowaną osłoną płócienną z 305 Drophead, a także kadłub stopniowany wprowadzony do rodziny Nimbus wraz z serią R w 2000 roku – i wiele więcej.
„Starannie wybraliśmy niektóre z najważniejszych cech naszych najlepiej sprzedających się łodzi, dopracowując ich design i rozwijając nowe funkcjonalności, aby uczynić życie na pokładzie jak najłatwiejszym i jak najbardziej komfortowym dla wszystkich pasażerów. W9 odziedziczył wiele z dotychczasowego sposobu projektowania oraz cech naszych starszych, kultowych modeli” – wyjaśnia Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
PREZENTACJA ŁODZI
Jonas Göthberg i Niclas Augustin porównują modele Nimbus T9 i W9, omawiając ich kluczowe podobieństwa i różnice. Zagłębiają się w unikalne cechy każdego z nich, analizując dla kogo każda z tych łodzi będzie najlepszym wyborem – niezależnie od tego, czy szukasz wszechstronnych osiągów, czy bardziej klasycznego designu. Dołącz do nich na wnikliwe porównanie dwóch najpopularniejszych modeli Nimbus.
DZIELNOŚĆ I SZYBKOŚĆ
„Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest zaspokajanie potrzeb większej grupy docelowej poprzez oferowanie łodzi o dużej elastyczności w różnych obszarach zastosowań, w oparciu o jedną platformę. Na obecną chwilę potrzeby te są różne – od długich, całorocznych rejsów w północnej Norwegii po krótkie, szybkie jednodniowe wyprawy po Morzu Śródziemnym i wszystko pomiędzy nimi.”, wyjaśnia Jonas Göthberg, dyrektor handlowy stoczni Nimbus.
Kadłub W9 jest długi, z ostro zakończonym dziobem i stosunkowo płaską rufą. Zespół inżynierów Nimbusa dołożył wszelkich starań, aby utrzymać nisko położony środek ciężkości i uzyskać korzystny stosunek długości do szerokości kadłuba, który pozwala łodzi bezpiecznie poruszać się po wzburzonych wodach. Nowy kadłub nadaje W9 szybkości, dzięki czemu osiąga maksymalną prędkość ponad 40 węzłów.
STARANNIE WYKONANY, FUNKCJONALNY PROJEKT
W9 posiada nagrodzony design Nimbus „Sidewalk”, który zapewnia dużą przestrzeń, a także pozwala na swobodne poruszanie się po pokładzie. Dobrze zorganizowane boczne pokłady wokół całej łodzi zwiększają komfort i zapewniają poczucie bezpieczeństwa zarówno w porcie, jak i na morzu.
Projekt dziobu jest nowy i jest wynikiem chęci wydłużenia linii wodnej, aby uzyskać pożądane właściwości pływające. Kąt nachylenia dziobu ułatwia zintegrowanie przedniej wciągarki kotwicznej oraz zmniejsza ryzyko kolizji podczas cumowania pośród skał.
Kokpit zapewnia ochronę dla wszystkich na pokładzie dzięki dużej szybie przedniej. Układ wnętrza i rozmieszczenie mebli zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o spotkaniach towarzyskich i rozrywce w rozmaitych formach. Jednym z istotnych atutów W9 jest niezwykła łatwość, z jaką można zmienić jego ustawienie, na przykład gdy po posiłku przyjdzie czas na kąpiel w morzu.
„Na wielu łodziach przejście z jednej aktywności do drugiej może być skomplikowane, wymagając podnoszenia, sprzątania, przykręcania i odkręcania elementów, a także zdejmowania lub zakładania poduszek. Na pokładzie W9 wystarczy kilka prostych czynności, aby zmienić funkcję łodzi z jadalni na miejsce do opalania lub pływania” – mówi Joacim Gustavsson.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajduje się specyfikacja techniczna do przeglądania i pobrania. Wyjaśniamy w niej i pokazujemy obrazy, funkcje i funkcjonalność oraz wiele więcej na temat Weekendera W9. Miłej zabawy!

Mats Jacobsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Naszym celem było zadbanie o to, aby łódź była bezpieczna i stabilna przy wszystkich prędkościach, szczególnie w przedziale 20-35 węzłów, a także aby szybko wchodziła w ślizg. Ci, którzy do tej pory testowali W9, właśnie tego doświadczyli. Fakt, że dzięki doskonałej równowadze, stabilności i dobrze zaprojektowanym kadłubie, łódź pozostaje wyjątkowo sucha bez nadmiernego rozprysku wody, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Z pewnością czujemy, że to nam się udało.”
W skrócie
- Całkowicie nowa, stopniowana konstrukcja kadłuba
- Minimalny próg wejścia w ślizg
- Prędkość maksymalna +40 węzłów
- Koncepcja „Sidewalk” dla bezpiecznego poruszania się po pokładzie
- Podwójne łóżko w kabinie dziobowej z osobną toaletą i zintegrowaną wentylacją
- Duża sofa w kształcie litery L w kokpicie, w ciągu dnia stanowi leżankę do opalania, a w nocy podwójne łóżko
- Aneks kuchenny z lodówką o pojemności 65 litrów
- Kuchenka gazowa (LPG) lub elektryczna
- Zestaw naczyń i sztućców Nimbus dla 6 osób
- Deska rozdzielcza może być wyposażona w ploter 9″, 12″, 16″ lub dwa plotery 12″
- Dostępny w wersji T-top i z wieloma wariantami zadaszenia
- T-Top z uchwytami na wędki i relingami dachowymi
- Markiza przeciwsłoneczna na pokładzie dziobowym
- Pokład Eco-Teak lub Teak
- Materace dziobowe z pokrowcem
- Elektryczna wciągarka kotwiczna
- Ogrzewanie dieslowe / odmrażacz szyb
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość | 9,35 m |
Szerokość | 2,95 m |
Zanurzenie | 0,4 m |
Waga | 2 800 kg |
Max. ilość osób | 8 |
Kategoria projektu | C |
Kabiny | 1 |
Łóżka | 2+2 |
Pojemność zbiornika paliwa | 320 l |
Pojemność zbiornika wody | 56 l |
Zbiornik czarnej wody | 40 l |
Max. prędkość | 44 węzłów |
Prędkość przelotowa | 20-35 węzłów |

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
- Zaburtowy silnik Mercury Verado 250 KM (biały)
- Ster strumieniowy dziobowy
- System Zipwake Dynamic Trim
- Ploter Simrad NSX 9″
- Prysznic na pokładzie rufowym
- System świeżej wody
- Osobna toaleta z umywalką
- Aneks kuchenny z 65-litrową lodówką
- Pakiet oświetlenia
- Reling ze stali nierdzewnej
- Dywany i poduszki dekoracyjne
ALTERNATYWNE SILNIKI
Silniki zaburtowe:
- Mercury Verado V8 250 KM
- Mercury Verado V8 300 KM
- Mercury Verado V10 350 KM