Nimbus Weekender W9
W9 jest przeznaczony dla tych, którzy szukają dobrze wyposażonego, nieco szybszego cruisera do codziennego użytku, zawierającego oczywiste dla łodzi Nimbus cechy. To łódź dla tych, którzy cenią sobie funkcjonalny skandynawski design, prostotę, bezpieczeństwo, komfort i dbałość o szczegóły.
FUNKCJONALNY SKANDYNAWSKI DESIGN
Nowy Weekender to reinterpretacja klasycznego cruisera Nimbusa, przeznaczonego dla osób prowadzących aktywny tryb życia. W9 jest szybką i niezawodną łodzią, przeznaczoną do celów towarzyskich i rekreacyjnych, oferującącą nocleg dla 4 osób. Może być wyposażony w silnik stacjonarny lub zaburtowy. Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej o Nimbusie W9.
DLA AKTYWNEGO STYLU ŻYCIA
Wśród elementów konstrukcyjnych, które łatwo rozpoznać znajdują się: układ wnętrza, który charakteryzuje się wieloma podobieństwami do jednostek 26 Epoca i 32 Ballista, szeroki pokład dziobowy zapewniający dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę podczas wejścia i opuszczenia pokładu, kształt okien bocznych z 22 Spectra, konstrukcja i działanie ramy zadaszenia ze zintegrowaną osłoną płócienną z 305 Drophead, kadłub stopniowany wprowadzony do rodziny Nimbus z serią R w 2000 r. i wiele innych.
„Starannie wybraliśmy niektóre z naszych najlepiej sprzedających się łodzi, dokładnie opracowaliśmy projekt i wprowadziliśmy nowe rozwiązania, aby życie na pokładzie było jak najprostsze i jak najbardziej komfortowe. W9 odziedziczyło wiele z dotychczasowego sposobu projektowania i komponentów po naszych starszych, kultowych modelach”, wyjaśnia Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
DZIELNOŚĆ I SZYBKOŚĆ
„Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest zaspokajanie potrzeb większej grupy docelowej poprzez oferowanie łodzi o dużej elastyczności w różnych obszarach zastosowań, w oparciu o jedną platformę. Na obecną chwilę potrzeby te są różne – od długich, całorocznych rejsów w północnej Norwegii po krótkie, szybkie jednodniowe wyprawy po Morzu Śródziemnym i wszystko pomiędzy nimi. Jesteśmy również świadomi, że wymagania dotyczące silników różnią się w zależności od przeznaczenia łodzi. Dlatego też klient może sam wybrać pomiędzy silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym a silnikiem zaburtowym lub stacjonarnym”, wyjaśnia Jonas Göthberg, dyrektor handlowy stoczni Nimbus.
Kadłub W9 jest długi, z ostro zakończonym dziobem i stosunkowo płaską rufą. Zespół inżynierów Nimbusa dołożył wszelkich starań, aby utrzymać nisko położony środek ciężkości i uzyskać korzystny stosunek długości do szerokości kadłuba, który pozwala łodzi bezpiecznie poruszać się po wzburzonych wodach. Nowy kadłub nadaje W9 szybkości, dzięki czemu osiąga prędkość maksymalną do +40 węzłów.
STARANNIE WYKONANY, FUNKCJONALNY PROJEKT
W9 wyróżnia się nagradzaną koncepcją „Sidewalk”. Zapewnia to dużą przestrzeń, a także pozwala na swobodne poruszanie się po pokładzie. Dobrze zorganizowane boczne pokłady wokół całej łodzi zwiększają komfort i zapewniają poczucie bezpieczeństwa zarówno w porcie, jak i na morzu.
Konstrukcja dziobu jest nowa i jest wynikiem dążenia do jak najdalej idącego wydłużenia linii wodnej w celu osiągnięcia pożądanych właściwości pływania. Kąt nachylenia dziobu ułatwia zintegrowanie przedniej wciągarki kotwicznej i zmniejsza ryzyko kolizji podczas cumowania pośród skał.
Układ wnętrza i wyposażenie meblowe zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o prowadzeniu zajęć towarzyskich i rozrywkowych w rozmaitych formach. Jednym z istotnych atutów W9 jest niezwykła łatwość, z jaką można zmienić jego ustawienie, na przykład gdy po posiłku przyjdzie czas na kąpiel w morzu.
„Zmiana z jednej funkcji na drugą może być często skomplikowana, wymagając podnoszenia, usuwania, skręcania i odkręcania elementów oraz zdejmowania i rozkładania materacy. Aby zmienić funkcję kanapy z części jadalnianej na plażową lub kąpielową, na pokładzie W9 wystarczy wykonać tylko kilka prostych ruchów” – mówi Joacim Gustavsson.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajduje się specyfikacja techniczna do przeglądania i pobrania. Wyjaśniamy w niej i pokazujemy obrazy, funkcje i funkcjonalność oraz wiele więcej na temat Weekendera W9. Miłej zabawy!
Mats Jacobsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Naszym celem było zadbanie o to, aby łódź była bezpieczna i stabilna przy wszystkich prędkościach, szczególnie w przedziale 20-35 węzłów, a także aby szybko wchodziła w ślizg. Ci, którzy do tej pory testowali W9, właśnie tego doświadczyli. Fakt, że dzięki doskonałej równowadze, stabilności i dobrze zaprojektowanym kadłubie, łódź pozostaje wyjątkowo sucha bez nadmiernego rozprysku wody, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Z pewnością czujemy, że to nam się udało” – mówi Mats Jacobsson, dyrektor techniczny w Nimbusie.
W skrócie
- Całkowicie nowa, stopniowana konstrukcja kadłuba
- Minimalna prędkość wchodzenia w ślizg
- Ostro zakończony dziób
- Prędkość maksymalna +40 węzłów
- Może być wyposażony w silnik zaburtowy lub stacjonarny
- Chodniki boczne, projekt Nimbusa „Sidewalk”
- Dwuosobowe łóżko w kabinie dziobowej
- Kabina ze zintegrowaną wentylacją
- Duża sofa L-kształtna w salonie, która przekształca się w leżak słoneczny w ciągu dnia i służy jako podwójne łóżko w nocy
- Aneks kuchenny z lodówką o pojemności 65 litrów
- Deska rozdzielcza może być wyposażona w ploter 9″, 12″, 16″ lub dwa plotery 12″
- Dostępny w wersji T-top i z wieloma wariantami zadaszenia
- Materace dziobowe z pokrowcem
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
- Zaburtowy silnik Mercury Verado o mocy 250 KM (biały)
- Ster strumieniowy dziobowy
- System Zipwake Dynamic Trim
- Ploter Simrad GO 9″
- Komputer pokładowy Volvo Penta
- Głębokościomierz Volvo Penta
- Hydrauliczne sterowanie
- Pakiet oświetlenia
- Prysznic na pokładzie rufowym
- System świeżej wody
- Toaleta, zbiornik wody czarnej
- Aneks kuchenny
- Lodówka o pojemności 65 l
- Dywany i poduszki dekoracyjne
ALTERNATYWNE SILNIKI
Silniki zaburtowe:
- Mercury Verado V8 250 KM
- Mercury Verado V8 300 KM
- Mercury Verado V10 350 KM