Nimbus 305 Coupé
Solidna, przemyślana, o atrakcyjnym wzornictwie i z elegancką linią - dla rodzin, miłośników morskich emocji i odkrywców. Poza szeregiem ulepszeń i inteligentnych rozwiązań funkcjonalnych, to właśnie pod pokładem znajdują się największe innowacje.
Największą nowością jest kadłub, którego konstrukcja została zaprojektowana i zoptymalizowana dla prędkości od 0 do 22 węzłów. Wykonany dla mniejszych silników (Volvo Penta D3) i zbudowany tak, aby pracować jednakowo komfortowo niezależnie od prędkości. Hydrodynamiczny kształt kadłuba sprawia, że łódź praktycznie od razu wchodzi w ślizg.
Konstrukcja kadłuba
„W Nimbusie zależy nam na tym, aby łódź pracowała sprawnie przy każdej prędkości z jaką jest używana”. Wiemy, że właściciele Coupé lubią pływać z prędkością od 4 do 20 węzłów, kiedy większość jachtów zużywa duże ilości paliwa. Dla modelu 305 Coupé zaprojektowaliśmy kadłub, który zapewnia komfortową pracę w całym zakresie prędkości. W praktyce, 305 od razu osiąga stan bezwypornościowy i zużywa niewiele paliwa przy każdej prędkości. Tempo można dostosować do warunków pogodowych, co zapewnia większe bezpieczeństwo, wygodę i możliwie najlepszą podróż” – mówi Mats Jacobsson, kierownik ds. rozwoju produktu w stoczni Nimbus.
Opierając się na tej samej skandynawskiej koncepcji wzornictwa, co jej popularne i nagradzane siostry 405 i 365 Coupé, 305 Coupé będzie stanowić nowe wejście do popularnej serii Coupé Nimbusa z wykorzystaniem idei „sidewalk”.
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest bardzo szeroki i zapewnia bezpieczeństwo oraz dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i przyjemne, a wchodzenie i opuszczanie pokładu wzdłuż całej prawej burty jest łatwe i bezproblemowe. Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabina były większe, niż miałoby to miejsce w przypadku łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji budowy chodnika jest zastosowanie dużych drzwi przesuwnych na prawą burtę. Zapewniają one szybki dostęp podczas cumowania i umożliwiają manewrowanie łodzią z pozycji stojącej na pokładzie bocznym.
Sterówka została maksymalnie rozbudowana, aby zapewnić jak największą elastyczność i może być wyposażona w akcesoria zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Szyby zespolone z dużą, wypukłą szybą czołową zapewniają doskonały widok panoramiczny. Duże, płaskie powierzchnie salonu są jasne, przestronne i przytulne, dzięki zastosowaniu różnych materiałów i oświetlenia LED. Przeszklony, elektrycznie sterowany dach, zapewnia dużą ilość światła. Jadalnia zapewnia przestrzeń dla czterech osób i łatwo przekształca się ją w podwójne miejsce do spania. Stół w kuchni można złożyć tworząc stolik koktajlowy z uchwytami na kieliszki, dzięki czemu salon staje się wygodnym miejscem do spotkań towarzyskich. Aneks kuchenny wyposażony jest w płytę grzewczą z wbudowaną wentylacją, corianowy blat, 65-litrową lodówkę oraz dodatkową lodówko-zamrażarkę pod sofą (opcjonalnie).
Joacim Gustavsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Tekstylia zostały starannie dobrane. Będą one nie tylko przyjemnie atrakcyjne, ale także odporne na słońce, słoną wodę i silne zużycie. Opcjonalnie tekstylia pochodzą od producenta -Sunbrella i są znane z tego, że wytrzymują twardy klimat i promienie UV bez wpływu na kolory i zużycie. Obicia na poduszki można prać w pralce, co jest popularne wśród naszych klientów.”
ZABAWA I RELAKS
Pokład rufowy znajduje się na tym samym poziomie co platforma kąpielowa i salon. Wyposażony jest w obszerną, wygodną sofę w kształcie litery L mieszczącą pięć osób oraz składany stolik.
Wnętrze łodzi jest wykonane w wysokiej jakości i przytulne, szczególnie pod względem przestrzeni i światła. Jacht posiada zintegrowaną wentylację oraz pięć dużych, otwieranych okien dla dodatkowego oświetlenia. Tapicerowane ściany grodziowe w jasnych kolorach zmniejszają hałas. Łódź dysponuje dwiema kabinami, kabiną właścicielską (dostępną z łóżkiem typu Queen lub V) z bezpośrednim dostępem do łazienki oraz kabiną dla gości.
Podsumowując, 305 Coupé jest nowoczesną, superfunkcjonalną łodzią o zredukowanym wpływie na środowisko naturalne, która jest idealna do bezproblemowego i przyjemnego życia na morzu. Łódź zbudowana jest w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestadzie.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz broszurę zawierającą specyfikacje techniczne, zdjęcia, funkcje, funkcjonalność i nie tylko na temat 305 Coupé.
W skrócie
- Zastosowano szeroki chodnik boczny oraz duże drzwi przesuwne na prawej burcie
- Konstrukcja kadłuba eliminująca opory wody, umożliwia komfortowe poruszanie się z prędkością od 0 do 22 węzłów przy mniejszym zużyciu paliwa
- Poliuretanowe szyby i zaokrąglona szyba przednia o dużej powierzchni zapewniają nowoczesny wygląd i szeroki kąt widzenia
- Możliwość wyposażenia w akcesoria zgodnie z indywidualnymi wymaganiami
- Otwierane okno boczne
- Odwracalna sofa pasażerska, zamienia salon w jadalnię z wygodnymi miejscami dla 4 osób
- Bardzo obszerna i wygodna sofa w kształcie litery L na pokładzie rufowym
- Wbudowana wentylacja do kabiny właścicielskiej i toalety na pokładzie dziobowym
- Główna kabina dostępna z łóżkiem typu Queen lub V
- Pięć dużych, otwieranych okien
- Duży materac na pokładzie dziobowym
- Drabinka dziobowa składana do luku kotwicznego
Specyfikacja techniczna
Lmax, długość całkowita | 10,07 m |
Bmax, szerokość całkowita | 3,25 m |
Ha, wysokość | 3,65 m |
Tmax, zanurzenie | 0,9 m |
MLCC, waga | 4100 kg |
Pojemność paliwa | 250 l |
Pojemność wody | 150 l |
Pojemność gorącej wody | 20 l |
pojemność czarnej wody | 80 l |
Max. ilość osób | 8 |
Kategoria CE | B |
Kabiny | 2 |
Koje | 4+2 |
Pojemność zbiorników
Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator | 1 x 12V x 77 Ah |
Bateria serwisowa | 3-6 x 12 V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty | 1 x 12V x 77 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 35 A |
Alternatywy silnika
Torqeedo Deep Blue i 1800 rpm | Cruise 5,5 – 6,5 |
Volvo Penta D4-270 Shaft | 270 hp |
Gotowy do rejsu
- Ploter Simrad 9″, NSS, Evo 2
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 35A
- Ster strumieniowy dziobowy SE60
- Głębokościomierz
- Zbiornik wody czarnej z pompą elektryczną
- Ogrzewanie Eberspracher D4
- System ogrzewania wody o pojemności 22 litrów
- Rolety przeciwsłoneczne
- Klapy trymowe
- Komputer Volvo Penta Trip
Standardowe wyposażenie
- Aneks kuchenny wyposażony w gazową płytę grzewczą oraz lodówkę o pojemności 65 litrów
- Oświetlenie LED
- Łóżko typu Queen w kabinie dziobowej
- Gniazda 12V
- Platforma kąpielowa z bakistami
- Drabinka kąpielowa
- Stół na pokładzie rufowym
- System antypożarowy
- Gaśnica
- Kabina łazienkowa z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
- Dywany i poduszki
- Materace rufowe i dziobowe
- Kosz na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Uchwyty na butelki
- Relingi wykonane z kwasoodpornej stali nierdzewnej
- Kompas
- Manualna i elektryczna pompa zęzowa
- Mahoniowe meble
- Zestaw narzędzi NIMBUS
- Zestaw sztuców i naczyń NIMBUS
- Zbiornik wody czarnej z pompą elektryczną
- Sygnał dźwiękowy
- Wycieraczki i spryskiwacze szyby czołowej