Nimbus 405 Coupé
Zbudowany w Szwecji Nimbus 405 Coupé to największa łódź z serii Nimbus Coupé, obejmującej również modele 305 Coupé i 365 Coupé. Model 405 Coupé jest zbudowany w oparciu o tę samą koncepcję "sidewalk", co wielokrotnie nagradzana łódź 365 Coupé, która zwyciężyła w roku 2012 w prestiżowym konkursie European Power Boat.
NADCHODZI OKRĘT FLAGOWY
Ponadczasowe, piękne linie spełniają surowe wymagania w zakresie wzornictwa i eleganckiej formy. Seria Nimbus Coupé jest doskonalona do maksimum od 1969 roku i od tego czasu sprzedano ponad cztery tysiące łodzi na całym świecie. Dzięki serii Coupé, Nimbus dąży do zbudowania idealnej łodzi dla świadomych klientów, którzy lubią spędzać czas w towarzystwie i cieszyć się komfortem życia, łatwą obsługą i doskonałymi właściwościami nautycznymi na długich dystansach.
PONADCZASOWE PIĘKNO
Jacht cechuje się wieloma podobieństwami do swoich mniejszych sióstr, oferuje jednak kilka nowych funkcji; zespół Nimbus Design wprowadził kilka interesujących estetycznie i funkcjonalnie zintegrowanych rozwiązań. Są to m.in. podwójne plotery, miejsce dla pięciu osób siedzących z przodu, nowy słupek D z wbudowaną wentylacją, całkowicie przeszklone drzwi na pokładzie rufowym oraz elektrycznie obsługiwany stół na pokładzie rufowym. Dodatkowe nowości obejmują zaprojektowaną na nowo wentylację komory silnika umieszczoną po burtach kadłuba z zasilanymi wyciągami, kuchnię z ceramiczną płytą gazową i ciemnym, kompozytowym blatem kuchennym, lodówkę o pojemności 120 litrów oraz dodatkowe schowki w wysuwanych szufladach pod sofą w salonie.
„Nigdy nie zbudowalibyśmy łodzi, która nie jest uważana za praktyczną w jej naturalnym żywiole. Chociaż zawsze staramy się uczynić ją tak piękną, jak to tylko możliwe. To jest działanie balansujące. Zawsze łatwiej jest zaprojektować piękne linie, jeśli nie trzeba brać pod uwagę funkcjonalności. Nasi klienci są bardzo świadomi i doceniają nasze projekty, ponieważ rozumieją, że budujemy obiekty, które są faktycznie wykorzystywane na morzu, a nie tylko dobrze wyglądają na zdjęciach czy pokazach łodzi. To jest tajemnica naszego sukcesu”, powiedział Joacim Gustavsson, główny projektant w Nimbus Boats Sweden AB.
KONCEPCJA "SIDEWALK"
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym boczne przejścia wzdłuż prawej burty są bardzo szerokie i zapewniają dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i przyjemne, a wejście i opuszczenie jachtu wzdłuż całej prawej burty jest łatwe.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwoliło na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę. Drzwi te zapewniają szybki dostęp oraz umożliwiają wykonywanie manewrów z pozycji stojącej na pokładzie bocznym. Idea chodnika bocznego umożliwia również wykorzystanie pokładu rufowego do różnych czynności, pokład dziobowy zyskał dodatkową przestrzeń.
„Skupiamy się na świadomym kliencie posiadającym doświadczenie morskie, który oczekuje dużej dawki komfortu i bezpieczeństwa. Interesującym aspektem naszej koncepcji coupé jest to, że łodzie są na tyle wszechstronne, że można je wykorzystywać do spotkań towarzyskich i innych aktywności na pokładzie, a także do długich rejsów. W szczególności nasze jachty coupé umożliwiły nam dotarcie do nowych i młodszych klientów na całym świecie. Okazało się, że seria coupé jest przeznaczona nie tylko dla starszego pokolenia, które stawia na funkcjonalność i komfort, ale także dla rodzin i młodych ludzi, którzy chcą się bawić i podróżować bezpiecznie i pewnie”, powiedział Jonas Göthberg, kierownik ds. marketingu.
Cały laminat jest wstrzykiwany próżniowo – wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudowy, wewnętrznych laminowanych powierzchni i luków. W laminacie zastosowano „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację zarówno od ciepła jak i od zimna oraz bardzo skutecznie umożliwia odprowadzanie wilgoci. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową matą z tkanego włókna szklanego daje w efekcie kadłub i laminat, który jest izolowany, mocny i lekki.
Mats Jacobsson
Dyrektor techniczny w Nimbus
Świadomie skupiamy się na tych, którzy wymagają wysokich standardów, i zazwyczaj stosujemy podwójne odlewy (wewnętrzne i zewnętrzne), aby zapewnić solidne, wysokiej jakości wykończenie. Gwarantuje to uzyskanie jakości i łatwości w utrzymaniu czystości. Zawsze uważaliśmy za oczywiste, że powinniśmy stosować technologię wtrysku próżniowego, nie tylko ze względu na zalety jakościowe, ale także z punktu widzenia ochrony środowiska.
WIĘCEJ JAKOŚCI I FUNKCJI
Poliuretanowe okna w nadbudowie i duża szyba przednia zapewniają bardzo nowoczesny wygląd, wyjątkową wytrzymałość i ciszę w salonie. Sterówka została przeprojektowana, a deska rozdzielcza wyposażona w dwa bliźniacze 12-calowe plotery. Przejrzystość jest wzorowa dzięki zastosowaniu gładkich powierzchni, matowych materiałów antyrefleksyjnych. Duże drzwi przesuwne przy sterze i szklany dach z wbudowanymi żaluzjami przeciwsłonecznymi. Miejsce siedzące dla czterech do pięciu osób z przodu. Podzielona na dwa siedzenia za sterem i dwa trzyosobowe siedzenia odwracalna sofa pasażerska (sofa ta została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).
Wiele wysiłku włożono w maksymalizację funkcjonalności i nastrojowości oświetlenia na pokładzie jachtu, zarówno we wnętrzu jak i na pokładzie. Oświetlenie LED jest stosowane w wybranych obszarach z użyciem ściemniaczy.
Otwarty, skandynawski salon o dużych, płaskich powierzchniach jest jasny i eteryczny, przestronny i nowoczesny, ale jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, drewnianym oprawom oraz atrakcyjnym nakryciom na siedzenia i poduszki. Pięknie wykończona stolarka w salonie i kokpicie emanuje wspaniałym poczuciem rękodzieła i jakości. Duże siedzenia sofy U-kształtnej dla 6-8 osób. Stół w jadalni składa się do stołu koktajlowego z uchwytami na szkło, dzięki czemu salon jest wygodnym miejscem do spotkań towarzyskich.
Ukryta wentylacja zapewnia korzystniejszy klimat pomieszczeń oraz redukuje wilgoć dzięki dobrej cyrkulacji powietrza we wszystkich kabinach. Modułowo zaprojektowana kuchnia (60CC) pozwala na dostosowanie instalacji do indywidualnych potrzeb, takich jak kuchenka mikrofalowa, elektryczna, zmywarka, piekarnik (elektryczny lub LPG). Aneks kuchenny wyposażony jest w wentylator, który może być zainstalowany w górnej szafce nad płytą grzewczą. Wnętrze dolnego pokładu to zaskakująco przestronna i dobrze wyposażona przestrzeń. Przegrody są tapicerowane lekką tkaniną, która zwiększa poczucie przestrzeni, jednocześnie pochłaniając dźwięk. Znajdują się tu trzy dwuosobowe kabiny z łóżkami – kabina główna z łazienką, pozostałe dwie kabiny ze wspólną toaletą. Światło przenika przez świetlik w kabinie dziobowej i zapewnia uczucie przestrzeni. W dolnej części pokładu zamontowano dodatkową garderobę.
Pokład rufowy jest obszerny, wyposażony w bardzo dużą sofę w kształcie litery L. Zasilany elektrycznie składany stół zamienia się w leżak słoneczny. Duży, solidny bukszpryt jest połączony z pulpitem ze stali nierdzewnej dla zapewnienia bezpieczeństwa i ułatwienia wejścia na pokład i/lub załadunku. Zintegrowane wciągarki kotwiczne – dziobowa i rufowa, są łatwo dostępne.
UKŁAD NAPĘDOWY I KOMORA SILNIKA
Wał napędowy z systemem tunelowym to sprawdzona technologia, która ma wiele zalet. Mniejszy kąt nachylenia wału sprawia, że zespół napędowy jest bardziej wydajny, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia lepsze osiągi. Poprawia stabilności kursu przy niskich prędkościach i mniejszym zanurzeniu.
„Boat Trim System” jest standardowym systemem, który działa jak klapy trymowe, ale z większą wydajnością, prędkością i jest automatyczny. Dostępna jest również rozbudowa do systemu Humphree Interceptor System. Automatyczna wentylacja w maszynowni obniża temperaturę i przedłuża żywotność silników oraz zapewnia najlepsze warunki do bezawaryjnej eksploatacji łodzi. Obszerny, solidnie wykonany schowek rufowy, wyłożony aluminium i zamontowany za silnikami.
Podsumowując, 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do nieskomplikowanego i przyjemnego życia na morzu oraz wywierającą minimalny wpływ na środowisko. Model 405 został zbudowany w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestadzie.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz broszurę zawierającą specyfikacje techniczne, zdjęcia, funkcje, funkcjonalność i nie tylko na temat 405 Coupé.
Gotowy do rejsu
Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "gotowy do rejsu". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.
- Ploter Simrad 12″ NSS
- Wciągarka kotwiczna dziobowa
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 50A
- Ster strumieniowy dziobowy SE80
- Głębokościomierz
- Toaleta elektryczna ze zbiornikiem i obiegiem wodnym, 2 szt.
- Ogrzewanie Ebespracher D5
- System ogrzewania wody o pojemności 40 litrów
- Radio Fusion 205 USB/3,5 mm AUX
- Rolety przeciwsłoneczne
- Klapy trymowe Volvo Penta BTS
- Komputer Volvo Penta Trip
- Telewizor 24?
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość całkowita | 13,33 m |
Szerokość całkowita | 3,86 m |
Zanurzenie | 1,05 m |
Waga | 9397/9647 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 2 x 500 l |
Pojemność zbiornika wody | 2 x 200 l |
Pojemność zbiornika ciepłej wody | 40 l |
Pojemność zbiornika wody czarnej | 135 l |
Kategoria CE | B8/C12 |
Max. ilość osób | 12 |
Kabiny | 3 |
Koje | 6 |
Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator | 2 x 12V x 95 Ah |
Bateria serwisowa | 4 x 12 V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty | 3 x 12V x 95 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 50 A |
Standardowe wysposażenie
- Gniazda 12V
- Drabinka kąpielowa
- Bukszpryt
- Stół na pokładzie rufowym
- Gaśnica
- Bosak
- Prysznic na pawęży
- Kabina łazienkowa z toaletą, umywalką i prysznicem, 2 szt.
- Dywany i poduszki dekoracyjne
- Kosz na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Uchwyty na napoje
- Mahoniowe meble
- Kompas
- Lodówka
- Manualna i elektryczna pompa zęzowa
- Zestaw narzędzi NIMBUS
- Zestaw sztućców i naczyń NIMBUS
- Aneks kuchenny ze zlewozmywakiem i ceramiczną płytą grzewczą
- Ploter Simrad NSE 12?
- Sygnał dźwiękowy
- Materace rufowe i dziobowe
- Skórzana kierownica
- Wycieraczki i spryskiwacze szyby czołowej
- Komputer Volvo Penta Trip
Alternatywne silniki
- Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS)
- Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS)
- Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 PS)