Nimbus 405 Coupé
Zbudowany w Szwecji Nimbus 405 Coupé to największa łódź z serii Nimbus Coupé, obejmującej również modele 305 Coupé i 365 Coupé. Model 405 Coupé jest zbudowany w oparciu o tę samą koncepcję "sidewalk", co wielokrotnie nagradzana łódź 365 Coupé, która zwyciężyła w roku 2012 w prestiżowym konkursie European Power Boat.
NADCHODZI OKRĘT FLAGOWY
Ponadczasowe piękne linie łączą się z precyzyjnym designem i elegancką formą. Seria Nimbus Coupé jest doskonalona od 1969 roku i od tego czasu sprzedano ponad cztery tysiące łodzi na całym świecie. Dzięki serii Coupé, Nimbus dąży do zbudowania idealnej łodzi dla świadomych klientów, którzy lubią spędzać czas w towarzystwie i cieszyć się komfortem życia, łatwą obsługą i doskonałymi właściwościami nautycznymi na długich dystansach.
PONADCZASOWE PIĘKNO
Jacht cechuje się wieloma podobieństwami do swoich mniejszych sióstr, oferuje jednak kilka nowych funkcji; zespół Nimbus Design wprowadził kilka interesujących estetycznie i funkcjonalnie zintegrowanych rozwiązań. Są to m.in. podwójne plotery, miejsce dla pięciu osób siedzących przodem do kierunku jazdy, nowy słupek D z wbudowaną wentylacją, całkowicie przeszklone drzwi na pokładzie rufowym oraz elektrycznie obsługiwany stół na pokładzie rufowym. Dodatkowe nowości obejmują zaprojektowaną na nowo wentylację komory silnika umieszczoną po burtach kadłuba z zasilanymi wyciągami, kuchnię z ceramiczną płytą gazową i ciemny kompozytowy blat, lodówkę o pojemności 120 litrów oraz dodatkowe schowki w wysuwanych szufladach pod sofą w salonie.
„Nigdy nie zbudowalibyśmy łodzi, która nie jest uważana za praktyczną w jej naturalnym żywiole. Chociaż zawsze staramy się, aby była jak najpiękniejsza, to jest to kwestia równowagi. Zawsze łatwiej jest zaprojektować piękne linie, jeśli nie trzeba brać pod uwagę funkcjonalności. Nasi klienci są bardzo świadomi i doceniają nasze projekty, ponieważ rozumieją, że budujemy obiekty, które są faktycznie wykorzystywane na morzu, a nie tylko dobrze wyglądają na zdjęciach czy pokazach łodzi. To jest tajemnica naszego sukcesu”, powiedział Joacim Gustavsson, główny projektant w Nimbus Boats Sweden AB.
KONCEPCJA "SIDEWALK"
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym boczne przejścia wzdłuż prawej burty są bardzo szerokie i zapewniają dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i przyjemne, a wejście i opuszczenie jachtu wzdłuż całej prawej burty jest łatwe.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwoliło na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę. Umożliwiają one szybki dostęp podczas cumowania oraz pozwalają kapitanowi manewrować łodzią z pozycji stojącej na bocznym pokładzie. Pozwala również na wszechstronne wykorzystanie rufowego pokładu. Natomiast na dziobie dodatkowa przestrzeń została zagospodarowana na duży pokład słoneczny, który stanowi naturalny element projektu łodzi.

„Skupiamy się na świadomym kliencie posiadającym doświadczenie morskie, który oczekuje dużej dawki komfortu i bezpieczeństwa. Interesującym aspektem naszej koncepcji coupé jest to, że łodzie są na tyle wszechstronne, że można je wykorzystywać do spotkań towarzyskich i innych aktywności na pokładzie, a także do długich rejsów. W szczególności nasze jachty coupé umożliwiły nam dotarcie do nowych i młodszych klientów na całym świecie. Okazało się, że seria coupé jest przeznaczona nie tylko dla starszego pokolenia, które stawia na funkcjonalność i komfort, ale także dla rodzin i młodych ludzi, którzy chcą się bawić i podróżować bezpiecznie i pewnie”, powiedział Jonas Göthberg, kierownik ds. marketingu.
Cały laminat jest wstrzykiwany próżniowo – wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudowy, wewnętrznych laminowanych powierzchni i luków. W laminacie zastosowano „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację zarówno od ciepła jak i od zimna oraz bardzo skutecznie umożliwia odprowadzanie wilgoci. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową matą z tkanego włókna szklanego daje w efekcie kadłub i laminat, który jest izolowany, mocny i lekki.
Mats Jacobsson
Dyrektor techniczny w Nimbus
„Świadomie skupiamy się na tych, którzy wymagają wysokich standardów, i zazwyczaj stosujemy podwójne odlewy (wewnętrzne i zewnętrzne), aby zapewnić solidne, wysokiej jakości wykończenie. Gwarantuje to uzyskanie jakości i łatwości w utrzymaniu czystości. Zawsze uważaliśmy za oczywiste, że powinniśmy stosować technologię wtrysku próżniowego, nie tylko ze względu na zalety jakościowe, ale także z punktu widzenia ochrony środowiska.”
WIĘCEJ JAKOŚCI I FUNKCJI
Poliuretanowe okna w nadbudowie i duża panoramiczna przednia szyba zapewniają bardzo nowoczesny wygląd, wyjątkową wytrzymałość i ciszę w salonie. Sterówka została przeprojektowana, a deska rozdzielcza posiada dwa bliźniacze 12-calowe plotery. Widoczność jest doskonała dzięki uporządkowanym powierzchniom (nic nie zasłania widoku), matowym materiałom antyrefleksyjnym oraz zintegrowanym składanym wycieraczkom. Duże drzwi przesuwne przy sterze oraz duży przeszklony dach z wbudowanymi roletami przeciwsłonecznymi dodatkowo maksymalizują widoczność.
Na pokładzie znajduje się miejsce dla czterech do pięciu osób siedzących przodem do kierunku rejsu: dwa fotele sternika oraz dwa-trzy miejsca na odwracalnej sofie pasażera (opracowanej w latach 70. dla modelu Nimbus 26 i od tamtej pory stale udoskonalanej).
Dużo uwagi poświęcono funkcjonalności oraz atmosferze oświetlenia zarówno wewnątrz, jak i na pokładzie. W całej łodzi zastosowano oświetlenie LED z możliwością regulacji jasności w wybranych strefach. Dodatkowo przy stole nawigacyjnym zamontowano czerwoną lampkę nawigacyjną.
Salon ma otwarty, skandynawski układ z dużymi, płaskimi powierzchniami i jest przestronny, jasny oraz nowoczesny, ale jednocześnie przytulny dzięki zastosowaniu odpowiedniego oświetlenia, drewnianych wykończeń oraz eleganckich obić siedzisk i poduszek. Perfekcyjnie wykonane elementy stolarskie w salonie i kokpicie podkreślają kunszt rzemieślniczy i wysoką jakość. Duża, w kształcie litery U sofa pomieści 6-8 osób. Stół jadalniany można złożyć do funkcji stolika koktajlowego z uchwytami na szklanki, czyniąc salon idealnym miejscem do spotkań towarzyskich.
Modularna konstrukcja kambuzu (60CC) pozwala na dostosowanie wyposażenia do indywidualnych potrzeb, umożliwiając instalację mikrofalówki, elektrycznej płyty grzewczej, zmywarki oraz wyboru piekarnika (elektrycznego lub gazowego). W górnej szafce nad kuchenką można także zamontować wentylator.
DOLNY POKŁAD
Dolny pokład to zaskakująco przestronne i dobrze zagospodarowane wnętrze. Ścianki działowe pokryto jasną tkaniną, która optycznie powiększa przestrzeń i tłumi dźwięki. Znajdują się tam trzy kabiny z podwójnymi kojami – jedna to kabina główna z prywatną łazienką, a dwie pozostałe dzielą prysznic i toaletę. Dodatkowo na dolnym pokładzie umieszczono dodatkową garderobę. Światło wpadające przez świetlik w kabinie głównej potęguje poczucie przestrzeni. Nowością w modelu 405 jest także światło przenikające między panelem a przednią szybą, które dodatkowo rozjaśnia i powiększa optycznie dolny pokład.
UKŁAD NAPĘDOWY I KOMORA SILNIKA
Wał napędowy z systemem tunelowym to sprawdzona technologia, która ma wiele zalet. Mniejszy kąt nachylenia wału sprawia, że zespół napędowy jest bardziej wydajny, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia większą prędkość. Dodatkowo poprawia stabilność kursową przy niskich prędkościach oraz zmniejsza zanurzenie łodzi.
Standardowo model wyposażony jest w „Boat Trim System”, który działa podobnie do trym klap, ale zapewnia wyższą efektywność, większą prędkość i działa automatycznie. Dostępna jest także opcja ulepszenia do Humphree Interceptor System.
Automatyczna wentylacja mechaniczna w komorze silnika obniża temperaturę i wydłuża żywotność silników, zapewniając najlepsze warunki dla bezproblemowej eksploatacji łodzi. Za silnikami znajduje się obszerna, solidnie wykonana przestrzeń ładunkowa, wyłożona aluminium.
Podsumowując, 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do bezproblemowego i komfortowego życia na morzu oraz wywierającą minimalny wpływ na środowisko. Model 405 został zbudowany w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestad.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz broszurę zawierającą specyfikacje techniczne, zdjęcia, funkcje, funkcjonalność i nie tylko na temat 405 Coupé.

Gotowy do rejsu
Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "Ready-to-Cruise". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.
- Ploter Simrad 12″ NSS
- Wciągarka kotwiczna dziobowa
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 50A
- Ster strumieniowy dziobowy SE80
- Głębokościomierz
- Toaleta elektryczna ze zbiornikiem i obiegiem wodnym, 2 szt.
- EcoDeck – kompletny pokład
- Ogrzewanie Ebespracher D5
- System ogrzewania wody o pojemności 40 litrów
- Radio Fusion 205 USB/3,5 mm AUX
- Rolety przeciwsłoneczne
- Klapy trymowe Volvo Penta BTS
- Komputer Volvo Penta Trip
- Telewizor 24″ TV/DVD z elektrycznie podnoszonym uchwytem
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość całkowita | 13,33 m |
Szerokość całkowita | 3,86 m |
Zanurzenie | 1,05 m |
Waga | 9 397/9 647 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 2 x 500 l |
Pojemność zbiornika wody | 2 x 200 l |
Pojemność zbiornika ciepłej wody | 40 l |
Pojemność zbiornika wody czarnej | 135 l |
Kategoria CE | B/C |
Max. ilość osób | 8/12 |
Kabiny | 3 |
Koje | 6 |

Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator | 2 x 12V x 95 Ah |
Bateria serwisowa | 4 x 12 V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty | 3 x 12V x 95 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 50 A |
Alternatywne silniki
Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS) |
Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS) |
Volvo Penta2 x D6-370 544 kW (740 PS) |

Standardowe wysposażenie
- Gniazdo elektryczne 12V
- Schowek na kotwice z odpływem
- Drabinka kąpielowa
- Bukszpryt
- Stół na pokładzie rufowym
- Gaśnica
- Bosak
- Prysznic na rufie
- Prysznic w łazience / Kabina prysznicowa
- Poduszki w kabinie i kokpicie
- Panel elektryczny z bezpiecznikami
- Elektryczne sterowanie silnikiem
- Schowek na mapy morskie
- Uchwyty na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Uchwyty na szklanki / butelki na desce rozdzielczej
- Kompas
- Lodówka / chłodziarka
- Echosonda
- Ręczna i elektryczna pompa zęzowa
- Mahoniowe meble
- Wykładzina w kabinach sypialnych
- Zasłony zaciemniające
- Zestaw narzędzi NIMBUS
- Zestaw sztućców i naczyń NIMBUS
- Aneks kuchenny ze zlewozmywakiem i ceramiczną płytą grzewczą
- Ploter / GPS Simrad NSE12
- Poduszki dekoracyjne
- Sygnał dźwiękowy
- Materace rufowe i dziobowe
- Skórzana kierownica
- Wycieraczki i spryskiwacze szyby przedniej
- Komputer Volvo Penta Trip