Własna wyspa

Doświadcz luksusowego komfortu we własnym pływającym domu idealnym na przygody na wszystkich wodach. Ewolucja klasycznego Coupé, oferująca niezrównaną wszechstronność na dłuższe podróże.

Z modelem 495 Nimbus oficjalnie wkroczył w segment łodzi eksploracyjnych, tworząc prawdziwy „wędrowiec” – jednostkę przeznaczoną do wspaniałych podróży i dalekodystansowej eksploracji wód. Model 495 wyznacza nowe granice możliwych doświadczeń i ustanawia nowy standard, który czyni nordycką łódź coupé istotną na międzynarodowym rynku, przede wszystkim w regionie Morza Śródziemnego, w USA oraz w krajach nordyckich.

Wirtualny spacer po NIMBUS 495

Dołącz do Joacima Gustavssona, głównego projektanta w Nimbus Group, w szczegółowym wirtualnym spacerze po nowym modelu 495. Poznaj proces projektowania oraz idee stojące za tym wyjątkowym konceptem.

Projektowanie z myślą o wielkiej podróży

Zmiany w sposobach podróżowania i nawykach wakacyjnych w ostatnich latach wzmocniły u wielu osób potrzebę posiadania własnej strefy wolności – azylu, który zapewnia komfort i bezpieczeństwo, pozwalając spędzić wakacje we własnym kraju lub na własnym kontynencie.

Łodzie są jak małe światy – miniaturowe społeczeństwa – z ludźmi i historiami przemierzającymi kolejne porty. Morze jest żywiołem, który jednocześnie łączy i dzieli ludzi.

Głównym celem modelu Nimbus 495 Flybridge było stworzenie jednostki ekspedycyjnej – „wędrowca”, jeśli można tak powiedzieć. Dlatego pojemność zbiorników została zaprojektowana tak, aby umożliwić pokonywanie dużych dystansów, ale także spokojny postój w naturalnych zatokach przez dłuższy czas, bez obaw o dostawy prądu, świeżej wody czy pojemności zbiornika czarnej wody.

Nimbus 495 Flybridge oferuje możliwość dotarcia niemal wszędzie i komfortowego życia na pokładzie przez wiele tygodni – niezależnie od tego, czy planujesz wielką przygodę, czy wakacje w przytulnym, lokalnym archipelagu.

Jedną z kluczowych cech projektu tej łodzi jest łatwość obsługi i wyrozumiałość w użytkowaniu przez dwie osoby w wymagającym nordyckim archipelagu, a jednocześnie komfort i bezpieczeństwo dla pary lub rodziny, które chcą wyruszyć w długą podróż odkrywczą po Morzu Śródziemnym lub wzdłuż wschodniego wybrzeża USA. To właśnie dlatego podczas prac nad projektem nazwaliśmy tę łódź „własną wyspą”.

„Ponieważ łódź taka jak 495 Flybridge jest skierowana do określonej grupy klientów z dużym doświadczeniem, jasno zdefiniowanymi wymaganiami, życzeniami, marzeniami i potrzebami, będziemy w stanie przeprowadzić szerokie dostosowania we współpracy z klientem i zgodnie z jego specyfikacjami”  mówi Mats Jacobsson, Dyrektor Techniczny Nimbus Group.

Pływanie po skandynawsku

Uważamy, że coraz mniej jest łodzi opartych na doświadczeniu i rozwiązaniach dostosowanych do lokalnych warunków. Nimbus ma długą tradycję budowania łodzi typu coupé. Chcemy w pełni wykorzystać ten potencjał w modelu 495.

W regionie nordyckim mamy tradycję sięgającą kilku tysięcy lat budowania łodzi przystosowanych do archipelagów i lokalnych warunków. Daje nam to perspektywę doświadczenia, na którym opieramy nasze działania tutaj w Skandynawii, wiedząc, że drewno do statku „Oseberg” zostało ścięte w 819 roku. Łodzie sprzed ponad 1100 lat z Danii i Norwegii uznawane są za „fizjologicznie” w pełni rozwinięte. Oznacza to, że projektowanie i sztuka budowania osiągnęły taki poziom, że prawie nie było miejsca na dalsze udoskonalenia. Późniejsze badania modeli w tunelu aerodynamicznym pokazały, że linie kadłuba łodzi wikingów były niemal optymalne, a tego rodzaju wiedza nie została osiągnięta z dnia na dzień.

Nowoczesna tradycyjna łódź zbudowana w technologii klinkierowej dzieli swoje DNA z łodziami wikingów. Dzięki powolnej ewolucji od prostego kilu do łodzi z rufą uniesioną ku górze i na zewnątrz, tradycyjna łódź zyskała to, co teraz nazywamy jej naturalnym kształtem. Okazuje się w praktyce, że to, co wydaje się naturalne, bardzo często jest właściwym rozwiązaniem na morzu.

Nasze doświadczenie pokazuje, że łodzie zaprojektowane z myślą o zmiennych warunkach nordyckich, jak archipelagi i fiordy, sprawdzają się na wszystkich wodach. W modelu 495 chcemy wykorzystać te rozwiązania, tworząc łódź idealną do długich podróży na morzu lub w archipelagu.

Nimbus 495 Flybridge to przestronność, komfort i pojemność, które sprawiają, że może stać się domem na morzu – własną wyspą.

Joacim Gustavsson


Główny projektant w Nimbus Group

„Aby w pełni docenić łódź taką jak 495 Flybridge, uważamy, że ważne jest zrozumienie ogólnego projektu łodzi. Jest on ściśle związany z żywiołem morza, dlatego właśnie wygląda tak, jak wygląda.”

Joacim Gustavsson


Główny projektant w Nimbus Group

„W modelu 495 Flybridge chcemy rozwinąć koncept coupé, jednocześnie opierając się na dziedzictwie wcześniejszych i obecnych modeli coupé Nimbus. Salon jest sercem łodzi, centrum całego modelu. To tam żyjemy na pokładzie. To tam znajduje się sterówka, jadalnia, strefa wypoczynkowa i kuchnia.”

Maksymalizacja możliwości

Celem modelu Nimbus 495 Coupé jest stworzenie pływającego domu, który jest zarówno komfortowy, jak i bezpieczny, pozwalając poczuć się przytulnie i zachęcając do spędzenia długiego czasu na pokładzie. Projekt łodzi koncentruje się na optymalizacji funkcjonalności, co widać w dużych tylnych oknach salonu. Okna te zostały dodane, aby poprawić doświadczenie w kuchni, która jest otwartą, spójną i zintegrowaną częścią całej strefy towarzyskiej na rufowym pokładzie oraz w salonie. Integracja tych okien pomaga stworzyć przyjazną i otwartą atmosferę, która sprawia, że spędzanie czasu w kuchni i strefach towarzyskich jest jeszcze przyjemniejsze.

"WŁASNA WYSPA"

Zobacz film

Dynamic Positioning System

System Dynamic Positioning (DPS) to idealne rozwiązanie, gdy kierowca musi tymczasowo utrzymać kurs i pozycję łodzi, na przykład podczas przygotowań do cumowania, oczekiwania na tankowanie lub otwarcie mostu czy śluzy. Pozwala to załodze na spokojne przygotowanie fenderów i lin, dając kierowcy wystarczająco dużo czasu na bezpieczne zaplanowanie kolejnego manewru, nawet na głębokich wodach.

W trybie DPS, zmiana pozycji łodzi jest bezwysiłkowa – wystarczy dotknąć joysticka, aby dostosować pozycję lub rotację łodzi, co jest szczególnie przydatne, gdy wiatr i prądy utrudniają ręczne sterowanie. Włączenie DPS jest równie proste, jak naciśnięcie przycisku na joysticku, co skutecznie utrzymuje łódź w precyzyjnej pozycji. Wyłączenie systemu również jest łatwe – wystarczy przesunąć dźwignie sterowania lub ponownie nacisnąć przycisk. Obejrzyj film i przekonaj się sam.

Specyfikacja techniczna

W poniższym linku znajdziesz specyfikację techniczną do pobrania, w której wyjaśnimy i pokażemy obrazy, cechy i funkcjonalności oraz więcej informacji o modelu 495 Flybridge. Miłej lektury!

495 Flybridge - Broszura 2023/2024

SZYBKIE FAKTY

  • DPS i wspomagane dokowanie
  • 3. kabina (opcjonalnie): łóżko piętrowe lub biuro/pomieszczenie gospodarcze
  • Hydrauliczna platforma kąpielowa
  • Pełna personalizacja kokpitu szklanego i nawigacji Garmin
  • Klimatyzacja (chłodzona wodą) 49000 BTU – pełna łódź (salon, kabina właściciela, kabina przednia, kabina boczna, toaleta)
  • Dodatkowy zestaw akumulatorów litowo-jonowych (+330 Ah)
  • Proporcjonalny ster strumieniowy
  • Stabilizator Quick Anti-Roll MC2 X16
  • Windy do cumowania Quick x4 TB2-500-24V
  • Generator diesel 110/230V Fisher Panda 15000i, 10,8 kW
  • Transformator izolacyjny
  • Podgrzewacz diesel 2 x Eberspächer D6
  • Bimini top na Flybridge – elektryczny
  • Zmywarka 110/230V
  • Maszyna do lodu 110/230V
  • Wetbar na pokładzie rufowym, woda, zlew, grill 110/230V
  • Elektryczna winda kotwiczna rufowa, w tym pilot zdalnego sterowania, stała platforma kąpielowa, kotwica Ultra 27 kg
  • Wi-Fi lub Starlink
  • Pralka w szafie kabiny bocznej
  • Odsalacz wody
  • Elektryczna trap rufowy Pasarella
  • Myjka pokładowa, woda pitna
  • System do przechowywania pontonu, hydrauliczna platforma kąpielowa

Specyfikacja techniczna

Nimbus 495 Flybridge
Długość całkowita 14,9 – 15,0 m
Długość kadłuba 13,7 m
Szerokość 4,6 m
Zanurzenie 1,2 m
Waga 19 100 kg
Zbiornik diesla 1 700 l
Zbiornik na wodę 520 l
Zbiornik na szarą wodę 340 l
Pojemność podgrzewacza wody 80 l
Zbiornik na czarną wodę 170 l
Akumulator rozruchowy 12V 2 x 95Ah (850 CCA EN) 4 (2+2)
Heavy Aux 24V 4 x 95Ah (850 CCA EN)
Aux 12V 660Ah
Prędkość przelotowa 20-24kn
Top Najwyższa prędkość 30kn
Kategoria B/C
Max osób 14/16

 

Alternatywy napędu
Volvo Penta Pod, IPS650 2 x D6 480 hk

Specyfikacja standardowa

  • 2 x Volvo Penta IPS650
  • System kokpitu Glass Volvo Penta z dwoma wyświetlaczami MFD 12 cali
  • System kokpitu Glass Volvo Penta z jednym wyświetlaczem MFD 12 cali na flybridge
  • Interceptory z automatycznym trimem i listą
  • Proporcjonalny ster strumieniowy dziobowy SEP170 24V
  • Proporcjonalny ster strumieniowy dziobowy
  • Zasilanie z brzegu i ładowarka akumulatorów
  • Generator diesla 230V w zestawie
  • Akumulator, monitor inwerter
  • Zestaw akumulatorów litowo-jonowych 400 Ah zasilanie pomocnicze
  • Energia słoneczna 400 Watów
  • Elektryczna płyta grzewcza 230Vl, wentylator
  • Lodówka 130 l, 12V
  • Wyciągarki z funkcją interwałową, 4 wycieraczki
  • System audio w salonie / na pokładzie rufowym
  • Klimatyzacja w salonie pokładowym, kabinie głównej, kabinie VIP oraz kabinie SB (chłodzona woda)
  • Prysznic na rufie (ciepła/zimna woda)
  • Podłoga laminowana z drewna wewnątrz łodzi
  • Elektryczny właz dachowy
  • Elektryczne toalety x 2
  • Rolety w salonie pokładowym, boczne okna
  • Roleta przeciwsłoneczna, wewnętrzny dach
  • Drzwi boczne w salonie pokładowym
  • Drzwi boczne na burcie (strona prawa)
  • Elektryczne okno boczne (strona lewa)
  • Ekskluzywna zastawa stołowa Nimbus dla 6 osób
  • Nakładka na materac, kabina główna
  • Nakładka na materac, kabina VIP
  • System zbiornika na wodę szarą
  • Elektryczne okno w salonie rufowym do dostępu do kuchni
  • Chowane okno na pokładzie rufowym