Nimbus Commuter C11
C11 to szybka i przestronna łódź gotowa do pracy przez cały rok, umożliwiająca dalekie podróże w poczuciu niesamowitego komfortu. Nowy Commuter odróżnia się od poprzedników możliwością dostosowania do rodzaju aktywności poprzez zamknięcie i otwarcie przestrzeni.
Szybki i niezawodny
C11 oferuje takie same właściwości nautyczne jak T11. Osiąga prędkości od 20 do 40+ węzłów, umożliwiając przy tym komfortowe podróżowanie z dużą prędkością na dalekich dystansach. Zasięg wynosi około *225 mil morskich z silnikiem zaburtowym i około *300 mil morskich z silnikiem stacjonarnym (*dane wstępne).
Modele serii 11 są zbudowane na tym samym, dobrze wyważonym, napowietrzanym, dwustopniowym kadłubie, którego bardzo dobre właściwości przy dużych prędkościach połączone są z szybkim osiąganiem stanu bezwypornościowego. Dzięki zaostrzonej sekcji dziobowej kadłuba fale są rozcinane, a pokład pozostaje suchy. Łódź standardowo wyposażona jest w dwa silniki Mercury Verado V8 300.
C11 to łódź wielofunkcyjna, która odnajdzie swoich zwolenników o różnych potrzebach na wielu rynkach. Niezależnie od obszaru wykorzystywania, użytkownicy cenią możliwości rozwijania dużych prędkości, komfort i dobre warunki żeglugi, lecz w przypadku eksploatacji łodzi na zachodnim wybrzeżu Norwegii, wodach Morza Śródziemnego lub na wschodnim wybrzeżu Ameryki Północnej, ich potrzeby będą się różnić. Dlatego wysoka elastyczność oraz mnogość zastosowań nowego C11 jest jego widoczną zaletą w porównaniu z tradycyjnymi poprzednikami w serii Commuter.”, mówi Jonas Göthberg, dyrektor handlowy Nimbus.
Elastyczny przestronny salon
C11 zaprojektowano z myślą transporcie maksymalnie 9 osób w sposób szybki, bezpieczny i wygodny przez cały rok, niezależnie od warunków pogodowych. Cechą wyróżniającą łodzi jest jej elastyczność, która pozwala na więcej zastosowań.
Sercem nowego Commutera jest przytulny, przestronny salon z dużymi wlotami światła. Układ siedzeń pozwala na łatwe i szybkie przystosowanie go do aktualnych potrzeb, np. do wygodnej podróży pasażerów, spożycia posiłku czy zorganizowania spotkania towarzyskiego. Sofy mogą być składane i przesuwane do różnych pozycji w zależności od pożądanej funkcjonalności za pomocą prostych w użyciu uchwytów, natomiast stół można podnosić, opuszczać, obracać i składać. W salonie znajduje się również kilka dostępnych schowków.
Wysoki sufit i naturalne oświetlenie w salonie w połączeniu z całkowicie otwartymi drzwiami bocznymi, rufowymi i otwartymi klapami dachowymi dają wrażenie otwartej łodzi.
Kubełkowe fotele w typowym dla Nimbusa stylu posiadają wiele schowków. Jako skiper możesz zdecydować w jakiej pozycji chcesz prowadzić łódź – stojącej lub siedzącej. Deska rozdzielcza posiada miejsce dla dwóch 12 calowych ploterów. Opcje dodatkowe obejmują profesjonalną amortyzację foteli oraz sterowanie za pomocą joysticka.
Szerokie przejścia dla dodatkowej swobody ruchu
Podobnie jak w przypadku Tendera 11, pokład C11 sprzyja organizacji spotkań towarzyskich, dzięki szerokim przejściom zapewniającym dużą swobodę ruchu. Szerokie drzwi przesuwne umożliwiają komfortowe przemieszczanie się pasażerów. Projektanci zadbali również o wygodę i poręczność podczas wchodzenia i schodzenia z pokładu oraz podczas załadunku bagaży czy towarów.
Duży pokład rufowy może posłużyć jako powierzchnia ładunkowa, umieszczono na nim także składaną ławkę z uchwytami na odbijacze. Mieści on również łatwo dostępną przestrzeń do przechowywania o pojemności 2500 litrów przeznaczoną na sprzęt, narzędzia i bagaż. Platforma kąpielowa i pokład rufowy dzięki dużej powierzchni pozwalają na przebywanie tam kilku osób jednocześnie. Istnieje opcja doposażenia w dodatkowy, zewnętrzny fotel z ploterem i joystickiem na prawej burcie pokładu rufowego.
Na dziobie znajduje się miejsce na tapczan i leżak, a także pojemny schowek z dostępem do przedniej kabiny. Duży pokład dziobowy może posłużyć również jako część wypoczynkowa.
Pod pokładem znajdują się: w pełni wyposażona kuchnia, dwie oddzielne kabiny z miejscem do spania dla czterech osób oraz przestronna kabina łazienkowa z toaletą i prysznicem.
C11 może zostać dodatkowy wyposażony w klimatyzację, agregat prądotwórczy, stabilizację żyroskopową, sterowanie joystickiem, bagażniki dachowe, profesjonalne, amortyzowane fotele, panele słoneczne i wiele więcej.
Joacim Gustavsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Naszą ambicją było stworzenie wielofunkcyjnego, nowoczesnego jachtu motorowego, pozwalającego na użytkowanie go przy różnych aktywnościach, takich jak wędkarstwo, pływanie, organizowanie spotkań towarzyskich lub wakacji. Powinien być równie przydatny przy pięknej, słonecznej pogodzie jak i w deszczowej, zimowej aurze. Salon C11 można łatwo otworzyć i wpuścić słońce, aby wszyscy na pokładzie mogli się nim cieszyć. Jeśli jest go za dużo, po prostu rozkładasz osłonę przeciwsłoneczną lub uruchamiasz klimatyzację”
W skrócie
Charakterystyka prędkości +40 węzłów, prędkość przelotowa 20-40 węzłów
Dwustopniowy, napowietrzany kadłub z niską prędkością wchodzenia w ślizg
Stworzony z myślą o osiąganiu dużych prędkości i wyjątkowej zdolności do żeglugi
Centralnie umieszczona kabina pozwala na swobodne przemieszczanie się po całym jachcie
Przestronny i dobrze doświetlony salon
Sofy w mesie z trzema możliwościami ustawienia (transport, jadalnia, sofa U-kształtna)
Bardzo szerokie drzwi boczne i przesuwane szklane drzwi z tyłu
2 szklane klapy dachowe sterowane elektrycznie
Bardzo duży schowek na rufie 2500 l
Schowek dziobowy z dostępem do przedniej kabiny
Osłona przeciwsłoneczna na pokładzie dziobowym i rufowym
Podwójne łóżko w przedniej kabinie
Podwójne łóżko w środkowej kabinie
Oddzielna kabina z prysznicem
Specyfikacja techniczna
Długość | 12,40 m |
Szerokość | 3,46 m |
Waga (bez silnika) | 6600 kg |
Zanurzenie | 0,9 m |
Wysokość | 3,75 m |
Pojemność zbiornika paliwa | 850 l |
Pojemność zbiornika wody | 135 l |
Pojemność zbiornika czarnej wody | 80 l |
Pojemność zbiornika szarej wody | opcjonalnie |
Pojemność lodówki | 75 l |
Kategoria CE | B, 10 osób |
Liczba łóżek | 4 (2+2) |
Prędkość | +40 węzłów |
Alternatywne silniki
Mercury Verado V8 | 2×300 KM |
Mercury Verado L6 | 2×350 KM |
Volvo Penta D4 DPI (w oczekiwaniu na rozpoczęcie sprzedaży) | 2×320 KM |
Wyposażenie standardowe
Dwa silniki Mercury Verado V8 300 KM |
System kontroli Zipwake |
Strumieniowy ster dziobowy SE100 |
System świeżej wody |
Oddzielna kabina prysznicowa |
Prysznic na pawęży |
Lodówka o pojemności 75l |
Ploter Simrad Go 12″ |
Oświetlenie pokładu LED |
Wewnętrzne światła LED ze ściemniaczem |
Siedzisko z dużymi sofami i stołem |
Wyposażenie dodatkowe
Leżak i tapczan na pokładzie dziobowym |
Agregat prądotwórczy i klimatyzacja |
Aktywna stabilizacja Humphree |
Stabilizacja żyroskopowa |
Sterowanie joystickiem |
Bagażniki dachowe |