Nimbus Weekender W9
Nimbus
W9 jest przeznaczony dla tych, którzy szukają dobrze wyposażonego, nieco szybszego cruisera do codziennego użytku, zawierającego oczywiste dla łodzi Nimbus cechy. To łódź dla tych, którzy cenią sobie funkcjonalny skandynawski design, prostotę, bezpieczeństwo, komfort i dbałość o szczegóły.

FUNKCJONALNY SKANDYNAWSKI DESIGN
Nowy Weekender to reinterpretacja klasycznego cruisera Nimbusa, przeznaczonego dla osób prowadzących aktywny tryb życia. W9 jest szybką i niezawodną łodzią, przeznaczoną do celów towarzyskich i rekreacyjnych, oferującą nocleg dla 4 osób. Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej o Nimbusie W9.
DLA AKTYWNEGO STYLU ŻYCIA
Wśród elementów konstrukcyjnych, które łatwo rozpoznać znajdują się: układ wnętrza, który charakteryzuje się wieloma podobieństwami do jednostek 26 Epoca i 32 Ballista, szeroki pokład dziobowy zapewniający dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę podczas wejścia i opuszczenia pokładu, charakterystyczny dla Max II, kształt okien bocznych z 22 Spectra, konstrukcja i działanie ramy zadaszenia ze zintegrowaną osłoną płócienną z 305 Drophead, a także kadłub stopniowany wprowadzony do rodziny Nimbus wraz z serią R w 2000 roku – i wiele więcej.
„Starannie wybraliśmy niektóre z najważniejszych cech naszych najlepiej sprzedających się łodzi, dopracowując ich design i rozwijając nowe funkcjonalności, aby uczynić życie na pokładzie jak najłatwiejszym i jak najbardziej komfortowym dla wszystkich pasażerów. W9 odziedziczył wiele z dotychczasowego sposobu projektowania oraz cech naszych starszych, kultowych modeli” – wyjaśnia Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
PREZENTACJA ŁODZI
Jonas Göthberg i Niclas Augustin porównują modele Nimbus T9 i W9, omawiając ich kluczowe podobieństwa i różnice. Zagłębiają się w unikalne cechy każdego z nich, analizując dla kogo każda z tych łodzi będzie najlepszym wyborem – niezależnie od tego, czy szukasz wszechstronnych osiągów, czy bardziej klasycznego designu. Dołącz do nich na wnikliwe porównanie dwóch najpopularniejszych modeli Nimbus.
DZIELNOŚĆ I SZYBKOŚĆ
„Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest zaspokajanie potrzeb większej grupy docelowej poprzez oferowanie łodzi o dużej elastyczności w różnych obszarach zastosowań, w oparciu o jedną platformę. Na obecną chwilę potrzeby te są różne – od długich, całorocznych rejsów w północnej Norwegii po krótkie, szybkie jednodniowe wyprawy po Morzu Śródziemnym i wszystko pomiędzy nimi.”, wyjaśnia Jonas Göthberg, dyrektor handlowy stoczni Nimbus.
Kadłub W9 jest długi, z ostro zakończonym dziobem i stosunkowo płaską rufą. Zespół inżynierów Nimbusa dołożył wszelkich starań, aby utrzymać nisko położony środek ciężkości i uzyskać korzystny stosunek długości do szerokości kadłuba, który pozwala łodzi bezpiecznie poruszać się po wzburzonych wodach. Nowy kadłub nadaje W9 szybkości, dzięki czemu osiąga maksymalną prędkość ponad 40 węzłów.
STARANNIE WYKONANY, FUNKCJONALNY PROJEKT
W9 posiada nagrodzony design Nimbus „Sidewalk”, który zapewnia dużą przestrzeń, a także pozwala na swobodne poruszanie się po pokładzie. Dobrze zorganizowane boczne pokłady wokół całej łodzi zwiększają komfort i zapewniają poczucie bezpieczeństwa zarówno w porcie, jak i na morzu.
Projekt dziobu jest nowy i jest wynikiem chęci wydłużenia linii wodnej, aby uzyskać pożądane właściwości pływające. Kąt nachylenia dziobu ułatwia zintegrowanie przedniej wciągarki kotwicznej oraz zmniejsza ryzyko kolizji podczas cumowania pośród skał.
Kokpit zapewnia ochronę dla wszystkich na pokładzie dzięki dużej szybie przedniej. Układ wnętrza i rozmieszczenie mebli zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o spotkaniach towarzyskich i rozrywce w rozmaitych formach. Jednym z istotnych atutów W9 jest niezwykła łatwość, z jaką można zmienić jego ustawienie, na przykład gdy po posiłku przyjdzie czas na kąpiel w morzu.
„Na wielu łodziach przejście z jednej aktywności do drugiej może być skomplikowane, wymagając podnoszenia, sprzątania, przykręcania i odkręcania elementów, a także zdejmowania lub zakładania poduszek. Na pokładzie W9 wystarczy kilka prostych czynności, aby zmienić funkcję łodzi z jadalni na miejsce do opalania lub pływania” – mówi Joacim Gustavsson.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajduje się specyfikacja techniczna do przeglądania i pobrania. Wyjaśniamy w niej i pokazujemy obrazy, funkcje i funkcjonalność oraz wiele więcej na temat Weekendera W9. Miłej zabawy!

Mats Jacobsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Naszym celem było zadbanie o to, aby łódź była bezpieczna i stabilna przy wszystkich prędkościach, szczególnie w przedziale 20-35 węzłów, a także aby szybko wchodziła w ślizg. Ci, którzy do tej pory testowali W9, właśnie tego doświadczyli. Fakt, że dzięki doskonałej równowadze, stabilności i dobrze zaprojektowanym kadłubie, łódź pozostaje wyjątkowo sucha bez nadmiernego rozprysku wody, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Z pewnością czujemy, że to nam się udało.”
W skrócie
- Całkowicie nowa, stopniowana konstrukcja kadłuba
- Minimalny próg wejścia w ślizg
- Prędkość maksymalna +40 węzłów
- Koncepcja „Sidewalk” dla bezpiecznego poruszania się po pokładzie
- Podwójne łóżko w kabinie dziobowej z osobną toaletą i zintegrowaną wentylacją
- Duża sofa w kształcie litery L w kokpicie, w ciągu dnia stanowi leżankę do opalania, a w nocy podwójne łóżko
- Aneks kuchenny z lodówką o pojemności 65 litrów
- Kuchenka gazowa (LPG) lub elektryczna
- Zestaw naczyń i sztućców Nimbus dla 6 osób
- Deska rozdzielcza może być wyposażona w ploter 9″, 12″, 16″ lub dwa plotery 12″
- Dostępny w wersji T-top i z wieloma wariantami zadaszenia
- T-Top z uchwytami na wędki i relingami dachowymi
- Markiza przeciwsłoneczna na pokładzie dziobowym
- Pokład Eco-Teak lub Teak
- Materace dziobowe z pokrowcem
- Elektryczna wciągarka kotwiczna
- Ogrzewanie dieslowe / odmrażacz szyb
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość | 9,35 m |
Szerokość | 2,95 m |
Zanurzenie | 0,4 m |
Waga | 2 800 kg |
Max. ilość osób | 8 |
Kategoria projektu | C |
Kabiny | 1 |
Łóżka | 2+2 |
Pojemność zbiornika paliwa | 320 l |
Pojemność zbiornika wody | 56 l |
Zbiornik czarnej wody | 40 l |
Max. prędkość | 44 węzłów |
Prędkość przelotowa | 20-35 węzłów |

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
- Zaburtowy silnik Mercury Verado 250 KM (biały)
- Ster strumieniowy dziobowy
- System Zipwake Dynamic Trim
- Ploter Simrad NSX 9″
- Prysznic na pokładzie rufowym
- System świeżej wody
- Osobna toaleta z umywalką
- Aneks kuchenny z 65-litrową lodówką
- Pakiet oświetlenia
- Reling ze stali nierdzewnej
- Dywany i poduszki dekoracyjne
ALTERNATYWNE SILNIKI
Silniki zaburtowe:
- Mercury Verado V8 250 KM
- Mercury Verado V8 300 KM
- Mercury Verado V10 350 KM
Nimbus Boats
Nic nie znaleziono.
Nimbus 305 Drophead
Nimbus
Nimbus 305 Drophead - nowy rodzaj cruisera, doskonały na weekendowe i kilkudniowe wyprawy. Łódź została zbudowana w oparciu o nową koncepcję Smart Speed, aby zapewnić maksymalny komfort dla wszystkich na pokładzie, przy każdej prędkości. Wyposażenie i funkcjonalności zaprojektowano w sposób pozwalający na organizację różnego rodzaju aktywności na pokładzie.
JACHT NA CO DZIEŃ
305 Drophead to otwarty jacht, zbudowany na tej samej platformie co wielokrotnie nagradzane 305 Coupé. Oznacza to stylistycznie czysty, skandynawski design skoncentrowany na prostocie obsługi i przemyślanych rozwiązaniach funkcjonalnych.
KONCEPCJA "SMART SPEED"
Smart Speed charakteryzuje się kadłubem zaprojektowanym do komfortowej jazdy przy prędkościach od 0 do 22 węzłów. Kadłub nie ma wyraźnego progu ślizgu i działa z dobrą oszczędnością paliwa przy wszystkich prędkościach. Prędkość można dostosować do warunków morskich, co oznacza większe bezpieczeństwo, lepszy komfort i najlepszy możliwy sposób na doświadczenie otaczającego krajobrazu. Podobnie jak jej siostra, 305 Coupé, łódź może być wyposażona w silnik elektryczny Torqeedo.
„Niektórzy lubią szybko jeździć, gdy są za sterami, ale bardzo niewielu lubi to, gdy są pasażerami. Głównym pomysłem tego modelu jest to, aby wszyscy na pokładzie dobrze się bawili i towarzysko spędzali czas podczas podróży i pod gołym niebem”, powiedział Joacim Gustavsson.
Skandynawski design
305 Drophead praktycznie w całości emanuje skandynawskim designem, a materiały zostały dobrane z dużą starannością. Wnętrze łodzi wyróżnia się jakością, jest przestronne i lekkie. Jacht wyposażono w zintegrowaną wentylację, a pokryte jasnymi materiałami ściany redukują hałas. Mahoniowe oprawy tworzą piękny kontrast z lakierowanymi powierzchniami, zapewniając ciepłą atmosferę. Oświetlenie zaprojektowano tak, aby zagwarantować zarówno komfort jak i efektywność. Pod pokładem znajdują się dwie kabiny – główna dziobowa i boczna, oraz łazienka z toaletą i prysznicem.
ATRAKCYJNE I WYTRZYMAŁE TKANINY
Tekstylia są wykonane z przędzionego poliestrowego akrylu, materiału, który jest nie tylko wytrzymały i odporny na działanie soli i słońca, ale także miękki i wygodny do użytkowania. Dostępne kolory tapicerki to jasny niebieski i beżowy. Kolorystyka i współczesne wzory poduszek podkreślają wyposażenie pomieszczeń. Na życzenie klienta dostępne jest wnętrze w lakierowanym mahoniu z tekstyliami w jasnym skandynawskim beżu lub klasycznym morskim błękicie z zastosowaniem tkaniny technicznej Sunbrella w kolorze jasnoniebieskim. Całe oświetlenie wykonane w technologii LED.
„Tekstylia zostały starannie dobrane. Powinny być nie tylko estetyczne, ale także odporne na słońce, słoną wodę i intensywne użytkowanie. Tekstylia Sunbrella słyną z odporności na działanie czynników atmosferycznych i promieni UV bez wpływu na kolory i właściwości użytkowe. Pokrowce na poduszki mogą być prane w pralce, co jest pożądane przez naszych klientów”, mówi Joacim Gustavsson.
Joacim Gustavsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Z 305 Drophead zwracamy się do tych, którzy planują wspaniałe i swobodne rejsy, kładąc nacisk na relacje towarzyskie, gdzie prędkość nie jest najważniejszym czynnikiem”
WODOODPORNOŚĆ, SPRYT I PROSTOTA
Użytkowanie, utrzymanie i obsługa Nimbusa powinny być proste i bezproblemowe. Prostotę można czasem pomylić z czymś mniej komfortowym i słabiej wykonanym, ale dla nas oznacza to coś wręcz przeciwnego.
„Każdy na pokładzie powinien czuć się bezpiecznie i komfortowo wiedząc, że potrzebna do obsługi funkcja jest dostępna tam, gdzie powinna się znaleźć i że naprawdę działa. Wiemy, że tylko wtedy ludzie będą mogli naprawdę cieszyć się żeglugą i towarzysko spędzać czas na pokładzie”, mówi Joacim Gustavsson.
Jednym z przykładów jest elektrycznie sterowane płócienne zadaszenie, które po naciśnięciu jednego przycisku składa się do kasety umieszczonej w ramie okiennej – proste i eleganckie”. Rozłożony, płócienny dach osłania cały kokpit, czyli ster, aneks kuchenny i salon.
Czteromiejscowy stół w jadalni łatwo przekształca się w dodatkową, podwójną koję. Przednią kanapę można odwrócić w kierunku kursu, aby dwie osoby mogły podróżować zwrócone do przodu. Kokpit i pokład rufowy nawiązują do siebie dzięki świetnemu doborowi materiałów oraz dużej 6-miejscowej U-kształtnej sofie rufowej.
W kokpicie znajduje się w pełni wyposażony, aneks kuchenny z lodówką o pojemności 65 litrów. Jacht wydaje się być szczególnie przestronny, ponieważ platforma kąpielowa, pokład i kokpit zostały zbudowane na tym samym poziomie.
Materiały użyte do konfiguracji kokpitu i pokładu rufowego zostały starannie dobrane tak, aby zapewnić elegancką i komfortową atmosferę, a jednocześnie być tak wytrzymałym i bezobsługowym, jak to tylko możliwe.
Gotowy do rejsu
- Ploter Simrad 9″ NSS, Evo 2
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 35A
- Ster strumieniowy dziobowy SE 60
- Zbiornik czarnej wody z elektryczną pompą
- Ogrzewanie Eberspracher D4
- System ogrzewania wody o pojemności 22 litrów
- Klapy trymowe
- Komputer Volvo Penta Trip
- Głębokościomierz
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość | 10,07 m |
Szerokość | 3,25 m |
Zanurzenie | 0,9 m |
Waga | 4000 kg |
Max. ilość osób | 8 |
Kategoria CE | B |
Kabiny | 2 |
Łóżka | 4+2 |
Pojemność zbiornika paliwa | 280 l |
Pojemność zbiornika wody | 150 l |
Silnik | 1 x Volvo Penta D3 220 KM |
Max. prędkość | 22 węzły |
Prędkość przelotowa | 16-18 węzłów |

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKÓW
Pojemność zbiornika paliwa | 250 l |
Pojemność zbiornika wody świeżej | 150 l |
Pojemność zbiornika wody ciepłej | 20 l |
Pojemność zbiornika wody czarnej | 80 l |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA 12V I 230V
Uruchomienie akumulatora | 1 x 12V x 77 Ah |
Akumulator serwisowy | 3 x 12V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty | 1 x 12V 77 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 230 V 16 A |
ALTERNATYWNE SILNIKI
Torqeedo Deep Blue i 1800 obr/min | |
Volvo Penta D3-110 81kW (110 KM) | |
Volvo Penta D3-150 110kW (150 KM) | |
Volvo Penta D3-220 164kW (220 KM) |
Standardowe wyposażenie
- Aneks kuchenny z ceramiczną płytą grzewczą i lodówką o pojemności 65 litrów
- Oświetlenie LED
- Łóżko typu Queen
- Gniazda 12V
- Platforma kąpielowa
- Drabinka kąpielowa
- Stół na pokładzie rufowym
- Zautomatyzowany system przeciwpożarowy
- Gaśnica
- Łazienka z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
- Dywany i poduszki dekoracyjne
- Materace rufowe i dziobowe
- Kosz na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Uchwyty na napoje
- Relingi i uchwyty wykonane z kwasoodpornej stali nierdzewnej
- Manualna i elektryczna pompa zęzowa
- Zestaw narzędzi NIMBUS
- Zestaw naczyń i sztućców NIMBUS
- Zbiornik czarnej wody z elektryczną pompą
- Sygnał dźwiękowy
- Spryskiwacze i wycieraczki szyby czołowej
Nimbus 305 Coupé
Nimbus
Solidna, przemyślana, o atrakcyjnym wzornictwie i z elegancką linią - dla rodzin, miłośników morskich emocji i odkrywców. Poza szeregiem ulepszeń i inteligentnych rozwiązań funkcjonalnych, to właśnie pod pokładem znajdują się największe innowacje.
Największą nowością jest kadłub, którego konstrukcja została zaprojektowana i zoptymalizowana dla prędkości od 0 do 22 węzłów. Wykonany dla mniejszych silników (Volvo Penta D3) i zbudowany tak, aby pracować jednakowo komfortowo niezależnie od prędkości. Hydrodynamiczny kształt kadłuba sprawia, że łódź praktycznie od razu wchodzi w ślizg.
Konstrukcja kadłuba
„W Nimbusie zależy nam na tym, aby łódź pracowała sprawnie przy każdej prędkości z jaką jest używana”. Wiemy, że właściciele Coupé lubią pływać z prędkością od 4 do 20 węzłów, kiedy większość jachtów zużywa duże ilości paliwa. Dla modelu 305 Coupé zaprojektowaliśmy kadłub, który zapewnia komfortową pracę w całym zakresie prędkości. W praktyce, 305 od razu osiąga stan bezwypornościowy i zużywa niewiele paliwa przy każdej prędkości. Tempo można dostosować do warunków pogodowych, co zapewnia większe bezpieczeństwo, wygodę i możliwie najlepszą podróż” – mówi Mats Jacobsson, kierownik ds. rozwoju produktu w stoczni Nimbus.

Opierając się na tej samej skandynawskiej koncepcji wzornictwa, co jej popularne i nagradzane siostry 405 i 365 Coupé, 305 Coupé będzie stanowić nowe wejście do popularnej serii Coupé Nimbusa z wykorzystaniem idei „sidewalk”.
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest bardzo szeroki i zapewnia bezpieczeństwo oraz dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i przyjemne, a wchodzenie i opuszczanie pokładu wzdłuż całej prawej burty jest łatwe i bezproblemowe. Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabina były większe, niż miałoby to miejsce w przypadku łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji budowy chodnika jest zastosowanie dużych drzwi przesuwnych na prawą burtę. Zapewniają one szybki dostęp podczas cumowania i umożliwiają manewrowanie łodzią z pozycji stojącej na pokładzie bocznym.
Sterówka została maksymalnie rozbudowana, aby zapewnić jak największą elastyczność i może być wyposażona w akcesoria zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Szyby zespolone z dużą, wypukłą szybą czołową zapewniają doskonały widok panoramiczny. Duże, płaskie powierzchnie salonu są jasne, przestronne i przytulne, dzięki zastosowaniu różnych materiałów i oświetlenia LED. Przeszklony, elektrycznie sterowany dach, zapewnia dużą ilość światła. Jadalnia zapewnia przestrzeń dla czterech osób i łatwo przekształca się ją w podwójne miejsce do spania. Stół w kuchni można złożyć tworząc stolik koktajlowy z uchwytami na kieliszki, dzięki czemu salon staje się wygodnym miejscem do spotkań towarzyskich. Aneks kuchenny wyposażony jest w płytę grzewczą z wbudowaną wentylacją, corianowy blat, 65-litrową lodówkę oraz dodatkową lodówko-zamrażarkę pod sofą (opcjonalnie).
Joacim Gustavsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Tekstylia zostały starannie dobrane. Będą one nie tylko przyjemnie atrakcyjne, ale także odporne na słońce, słoną wodę i silne zużycie. Opcjonalnie tekstylia pochodzą od producenta -Sunbrella i są znane z tego, że wytrzymują twardy klimat i promienie UV bez wpływu na kolory i zużycie. Obicia na poduszki można prać w pralce, co jest popularne wśród naszych klientów.”
ZABAWA I RELAKS
Pokład rufowy znajduje się na tym samym poziomie co platforma kąpielowa i salon. Wyposażony jest w obszerną, wygodną sofę w kształcie litery L mieszczącą pięć osób oraz składany stolik.
Wnętrze łodzi jest wykonane w wysokiej jakości i przytulne, szczególnie pod względem przestrzeni i światła. Jacht posiada zintegrowaną wentylację oraz pięć dużych, otwieranych okien dla dodatkowego oświetlenia. Tapicerowane ściany grodziowe w jasnych kolorach zmniejszają hałas. Łódź dysponuje dwiema kabinami, kabiną właścicielską (dostępną z łóżkiem typu Queen lub V) z bezpośrednim dostępem do łazienki oraz kabiną dla gości.
Podsumowując, 305 Coupé jest nowoczesną, superfunkcjonalną łodzią o zredukowanym wpływie na środowisko naturalne, która jest idealna do bezproblemowego i przyjemnego życia na morzu. Łódź zbudowana jest w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestadzie.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz broszurę zawierającą specyfikacje techniczne, zdjęcia, funkcje, funkcjonalność i nie tylko na temat 305 Coupé.

W skrócie
- Zastosowano szeroki chodnik boczny oraz duże drzwi przesuwne na prawej burcie
- Konstrukcja kadłuba eliminująca opory wody, umożliwia komfortowe poruszanie się z prędkością od 0 do 22 węzłów przy mniejszym zużyciu paliwa
- Poliuretanowe szyby i zaokrąglona szyba przednia o dużej powierzchni zapewniają nowoczesny wygląd i szeroki kąt widzenia
- Możliwość wyposażenia w akcesoria zgodnie z indywidualnymi wymaganiami
- Otwierane okno boczne
- Odwracalna sofa pasażerska, zamienia salon w jadalnię z wygodnymi miejscami dla 4 osób
- Bardzo obszerna i wygodna sofa w kształcie litery L na pokładzie rufowym
- Wbudowana wentylacja do kabiny właścicielskiej i toalety na pokładzie dziobowym
- Główna kabina dostępna z łóżkiem typu Queen lub V
- Pięć dużych, otwieranych okien
- Duży materac na pokładzie dziobowym
- Drabinka dziobowa składana do luku kotwicznego
Specyfikacja techniczna
Lmax, długość całkowita | 10,07 m |
Bmax, szerokość całkowita | 3,25 m |
Ha, wysokość | 3,65 m |
Tmax, zanurzenie | 0,9 m |
MLCC, waga | 4100 kg |
Pojemność paliwa | 250 l |
Pojemność wody | 150 l |
Pojemność gorącej wody | 20 l |
pojemność czarnej wody | 80 l |
Max. ilość osób | 8 |
Kategoria CE | B |
Kabiny | 2 |
Koje | 4+2 |

Pojemność zbiorników
Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator | 1 x 12V x 77 Ah |
Bateria serwisowa | 3-6 x 12 V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty | 1 x 12V x 77 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 35 A |
Alternatywy silnika
Torqeedo Deep Blue i 1800 rpm | Cruise 5,5 – 6,5 |
Volvo Penta D4-270 Shaft | 270 hp |

Gotowy do rejsu
- Ploter Simrad 9″, NSS, Evo 2
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 35A
- Ster strumieniowy dziobowy SE60
- Głębokościomierz
- Zbiornik wody czarnej z pompą elektryczną
- Ogrzewanie Eberspracher D4
- System ogrzewania wody o pojemności 22 litrów
- Rolety przeciwsłoneczne
- Klapy trymowe
- Komputer Volvo Penta Trip
Standardowe wyposażenie
- Aneks kuchenny wyposażony w gazową płytę grzewczą oraz lodówkę o pojemności 65 litrów
- Oświetlenie LED
- Łóżko typu Queen w kabinie dziobowej
- Gniazda 12V
- Platforma kąpielowa z bakistami
- Drabinka kąpielowa
- Stół na pokładzie rufowym
- System antypożarowy
- Gaśnica
- Kabina łazienkowa z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
- Dywany i poduszki
- Materace rufowe i dziobowe
- Kosz na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Uchwyty na butelki
- Relingi wykonane z kwasoodpornej stali nierdzewnej
- Kompas
- Manualna i elektryczna pompa zęzowa
- Mahoniowe meble
- Zestaw narzędzi NIMBUS
- Zestaw sztuców i naczyń NIMBUS
- Zbiornik wody czarnej z pompą elektryczną
- Sygnał dźwiękowy
- Wycieraczki i spryskiwacze szyby czołowej
Nimbus 365 Coupé
Doskonały i wszechstronny
Wielokrotnie nagradzana w międzynarodowych konkursach łódź, zaprojektowana aby łączyć świetne właściwości nautyczne z wygodą i funkcjonalnością pokładu. Uwielbiana przez świadomych sterników, ceniących bezpieczeństwo i komfort, głodnych morskich przygód. Kochana przez rodziny z dziećmi, cieszące się idealnymi i niezapomnianymi wakacyjnymi rejsami.
Nagradzany projekt
Jednostka zaprojektowana i zbudowana specjalnie dla osób lubiących rozrywkę, rekreację i długie podróże, w trakcie których towarzyszyć im będzie poczucie komfortu, spokoju i stylu. Rozwój prac koncentrował się na dalszym wprowadzaniu udogodnień, nowych funkcjonalności oraz zwiększaniu wygody, łatwości w obsłudze i elastyczności. Tak w zachowaniu wszelkich standardów bezpieczeństwa powstał nagradzany i doceniany przez wielu przepiękny Nimbus 365 Coupe.
Dążąc do perfekcji
Jedną z najbardziej przyciągających uwagę cech jachtu jest jego wygląd. Nowy Nimbus 365 charakteryzuje się nowoczesnym stylem projektowania, zachowującym sportowe kontury odziedziczone po siostrach – 305 i 405 Coupé. Intencją projektantów było uzyskanie świetnego wyglądu jednostki, współgrającego z gamą Coupé oraz wprowadzenie nowych udogodnień.
Przykładowymi ulepszeniami wprowadzonymi do nowej konstrukcji są: zastosowanie mocniejszej listwy zderzaków, poprawa widoczności z pozycji sternika, nowy słupek D ze zintegrowaną wentylacją, zastosowanie podwójnych szyberdachów przepuszczających większą ilość naturalnego światła do salonu oraz przedłużenie dachu rufowego, zapewniającego lepsze schronienie przy trudnych warunkach atmosferycznych. Kabina zyskała zupełnie nowe, ulepszone drzwi boczne, a odświeżenie projektu pulpitów pozwoliło na zwiększenie funkcjonalności i bezpieczeństwa.
„Dzięki naszym nowym modelom Coupé, docieramy do zupełnie nowej i ogólnie młodszej grupy docelowej, której priorytetem jest prostota, jakość i możliwość spędzania czasu wśród przyjaciół. Proces ten rozpoczął się wraz z wprowadzeniem nowego projektu 365 Coupé, który wygrał nagrodę European Powerboat of the Year 2012. Od tego czasu wszystkie nowe modele serii Coupé były nominowane lub zdobywały nagrody. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do przyszłości i czujemy się bezpiecznie wiedząc, że mamy serię naprawdę wspaniałych modeli wypełnionych funkcjonalnością, o której klienci wiedzą”, mówi Jonas Göthberg, Dyrektor ds. Marketingu w firmie Nimbus.
Joacim Gustavsson
Główny projektant w stoczni Nimbus
„Ponieważ chcemy dotrzeć do świadomych i doświadczonych osób, które faktycznie używają swoich łodzi, zawsze przedkładamy funkcję nad projektowanie. Nazywamy to funkcjonalnym projektem, który jest głęboko osadzony w marce Nimbus i jego DNA. Jednocześnie staramy się, aby nasze łodzie były tak piękne, jak to tylko możliwe.”
Wnętrze o skandynawskim designie
Wnętrze modelu 365 zachwyca prawdziwą jakością – piękny ciemny mahoń tworzy zachwycający kontrast z jasnymi, lakierowanymi powierzchniami oraz uczuciem ciepła. Łódź posiada dwie kabiny – kabinę główną i kabinę dla gości, ze wspólną toaletą. Obydwie kabiny wyposażone są w wysokie szafy zwiększające możliwości przechowywania. Przegrody w kabinach wykonane zostały z tkaniny pokrytej delikatnym materiałem dźwiękochłonnym. Oświetlenie LED zainstalowane na łodzi jest dobrze przemyślane i tworzy przytulne jak również funkcjonalne wnętrze. Zintegrowana wentylacja znacząco wpływa na cyrkulację powietrza i jego jakość. Szyku dodają laminowane okna oraz zaokrąglona szyba przednia, dopasowane drzwi przesuwne otwierane na prawą burtę oraz w pełni otwierane okno na burtę lewą.
Przestrzeń salonu została zmaksymalizowana – jest jaśniejsza i bardziej przestronna niż w poprzednim modelu. Odpowiada za to głównie bardzo duży szklany dach, który pozwala na przedostanie się do wnętrza większej ilości naturalnego światła oraz dwa szyberdachy (sterowane elektrycznie lub ręcznie) posiadające wbudowane żaluzje. Salon tworzą duże, płaskie powierzchnie, jednak wciąż pozostaje on przytulny. Umieszczona w salonie sofa U-kształtna zapewnia wygodne miejsce do odpoczynku lub spożywania posiłku dla 6 osób. Jej dodatkową funkcją jest łatwe przekształcenie w dodatkowe, podwójne miejsce noclegu.
Projekt chodnika "sidewalk"
Nimbus 365 Coupé to drugi co do wielkości model w serii Coupé. Koncepcja bocznego chodnika zapewnia dużą swobodę ruchów, dzięki czemu poruszanie się po pokładzie, od dziobu do rufy, staje się wygodne i przyjemne, podobnie jak wsiadanie i opuszczanie łodzi na całej długości prawej burty. Jednostka wyposażona jest w solidne relingi ze stali nierdzewnej dla dodatkowego bezpieczeństwa oraz duże zintegrowane łóżko słoneczne na pokładzie dziobowym. Na prawej burcie umieszczono zbiornik paliwa, zbiornik wody czarnej, a także ulepszony system obiegu wodnego.
Pokład rufowy, platforma kąpielowa oraz salon znajdują się na tym samym poziomie. Wysoka rama i masywne drzwi do platformy kąpielowej dają poczucie bezpieczeństwa. Umieszczona na rufie sofa L-kształtna zapewnia większy niż w poprzednich modelach komfort, dzięki głębokości siedziska oraz lepszemu oparciu.
Jacht został również przystosowany do montażu mniejszego silnika, aby spełnić surowe wymagania środowiskowe, takie jak te dla Jeziora Bodeńskiego. Wyposażona w pojedyncze Volvo Penta D4-260 łódź staje się lżejsza i bardziej ekonomiczna, zachowując przy tym podobne właściwości nautyczne.
Nimbus 365 Coupé to łódź przeznaczona dla osób doświadczonych, które wraz z rodziną i przyjaciółmi cieszą się wspólnymi rejsami. To jacht dla tych, którzy cenią sobie nieskomplikowane życie w stylu i komforcie na morzu przez długi czas. Jednostka jest produkowana w Szwecji, w stoczni Nimbusa w Mariestad.
Zoptymalizowany kokpit
Wykończenie z matowego materiału zapewnia minimalizację zakłóceń, uchwyty zwiększają bezpieczeństwo na pełnym morzu, a uniwersalny panel przyrządów może być wyposażony w jeden duży 16-calowy ploter lub dwa mniejsze urządzenia. Wszystkie powierzchnie są pokryte satynowym, matowym lakierem, który redukuje odbicia światła i jest łatwy w utrzymaniu czystości. Cała łódź jest wyposażona w oświetlenie LED.
Modułowa kuchnia
Nowa modułowa kuchnia zapewnia więcej miejsca do przechowywania i szerszy zakres możliwości spełnienia indywidualnych wymagań. Opcje obejmują płytę gazową, elektryczną lub indukcyjną, piekarnik lub kuchenkę mikrofalową, dodatkową lodówkę o pojemności 36 litrów i zamrażarkę. Opcjonalnie dostępny jest również wentylator kuchenny i dodatkowe górne szafki.
ULEPSZENIA 2020
Rok modelowy 2022 dla Nimbusa 365 oferuje kilka ekscytujących modyfikacji, które poprawią wygląd łodzi, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Boczny iluminator kabiny zmienił kształt i podwoił swój rozmiar, zapewniając więcej naturalnego światła w kabinie. Wszystkie iluminatory są również pomalowane na świeży biały kolor, co w połączeniu z ich nowym kształtem i rozmiarem zapewnia bardziej nowoczesny wygląd i charakter całości. Dodatkowo dostępne jest nowe wykończenie drewna Nordic Oak. Dąb w połączeniu z nowym kolorem tkaniny poduszki „Carbon Beige” i nowym panelem dachowym w kolorze „antracytowym” nad deską rozdzielczą nadaje łodzi lekki, nowoczesny i elegancki skandynawski akcent.
Na zewnątrz zmodyfikowano także charakterystyczną linię wodną. Nowe kolory, ciemnoniebieski i ciemny srebrny, nadają łodzi świeży, elegancki wygląd.

Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz broszurę zawierającą specyfikacje techniczne, zdjęcia, funkcje, funkcjonalność i nie tylko na temat 365 Coupé.

Gotowy do rejsu
- 24″ TV / DVD z elektrycznym uchwytem do podnoszenia
- elektryczne opróżnianie wody czarnej
- elektryczny kabestan kotwiczny
- głębokościomierz Volvo Penta
- klapy trymowe Volvo Penta BTS
- komputer Volvo Penta Trip
- ładowarka brzegowa i ładowarka Mastervolt 50A
- odmrażacz
- ploter Simrad 12″ NSS
- radio Fusion 205 USB / 3,5 mm aux
- ster strumieniowy dziobowy SE 80
- system ciepłej wody 40 l
- system grzewczy Ebersprächer D5
- toalety elektryczne (x2)
- żaluzja przeciwsłoneczna
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
12V i 230V
Akumulator rozruchowy | 5 x 12V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy | 5 x 12V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty | 2 x 12V x 77 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 35 A |
ALTERNATYWNE SILNIKI
Volvo Penta D4-260 191 kW (260 KM) | V-Max 20 węzłów |
Volvo Penta D6-370 272 kW (370 KM) | V-Max 25 węzłów |
Volvo Penta D6-435 320 kW (435 KM) | V-Max 28 węzłów |
Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (450 KM) | V-Max 28 węzłów |
Volvo Penta 2 x D4-260 382 kW (520 KM) | V-Max 30 węzłów |
Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 KM) | V-Max 32 węzłów |
Standardowe wyposażenie
- apteczka
- drabinka kąpielowa
- dywany w kabinach sypialnych
- elektryczne sterowanie silnikiem
- gaśnica
- gniazdo elektryczne 12V
- hak do łodzi
- komora mapy morskiej
- kompas
- komputer Volvo Penta TRIP
- kuchnia z umywalką
- laminat warstwowy
- lodówka
- maszt flagowy
- oświetlenie stopni
- panel elektryczny z bezpiecznikami
- panel przyrządów w R-designie
- platforma kąpielowa ze schowkiem na kotwicę
- ploter / GPS Simrad NSE12″
- płyta ceramiczna gazowa
- poduszki w kabinie
- poduszki w kokpicie
- prysznic na rufie
- łazienka z toaletą i kabiną prysznicową
- rejestrator i sygnalizator akustyczny
- ręczna i elektryczna pompa zęzowa
- róg sygnałowy
- skórzana kierownica
- spryskiwacz przedniej szyby
- stół na pokładzie rufowym
- sztućce i naczynia NIMBUS
- uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej
- uchwyty i poręcze wykonane ze stali nierdzewnej
- uchwyty i schowek na odbijacze
- wnętrze w kolorystce morskiej
- zbiornik paliwa ze stali nierdzewnej
- zbiornik wyrównawczy z wylotem z pokładu
- zestaw narzędzi NIMBUS
- żaluzje przeciwsłoneczne
Nimbus 405 Coupé
Nimbus
Zbudowany w Szwecji Nimbus 405 Coupé to największa łódź z serii Nimbus Coupé, obejmującej również modele 305 Coupé i 365 Coupé. Model 405 Coupé jest zbudowany w oparciu o tę samą koncepcję "sidewalk", co wielokrotnie nagradzana łódź 365 Coupé, która zwyciężyła w roku 2012 w prestiżowym konkursie European Power Boat.
NADCHODZI OKRĘT FLAGOWY
Ponadczasowe piękne linie łączą się z precyzyjnym designem i elegancką formą. Seria Nimbus Coupé jest doskonalona od 1969 roku i od tego czasu sprzedano ponad cztery tysiące łodzi na całym świecie. Dzięki serii Coupé, Nimbus dąży do zbudowania idealnej łodzi dla świadomych klientów, którzy lubią spędzać czas w towarzystwie i cieszyć się komfortem życia, łatwą obsługą i doskonałymi właściwościami nautycznymi na długich dystansach.
PONADCZASOWE PIĘKNO
Jacht cechuje się wieloma podobieństwami do swoich mniejszych sióstr, oferuje jednak kilka nowych funkcji; zespół Nimbus Design wprowadził kilka interesujących estetycznie i funkcjonalnie zintegrowanych rozwiązań. Są to m.in. podwójne plotery, miejsce dla pięciu osób siedzących przodem do kierunku jazdy, nowy słupek D z wbudowaną wentylacją, całkowicie przeszklone drzwi na pokładzie rufowym oraz elektrycznie obsługiwany stół na pokładzie rufowym. Dodatkowe nowości obejmują zaprojektowaną na nowo wentylację komory silnika umieszczoną po burtach kadłuba z zasilanymi wyciągami, kuchnię z ceramiczną płytą gazową i ciemny kompozytowy blat, lodówkę o pojemności 120 litrów oraz dodatkowe schowki w wysuwanych szufladach pod sofą w salonie.
„Nigdy nie zbudowalibyśmy łodzi, która nie jest uważana za praktyczną w jej naturalnym żywiole. Chociaż zawsze staramy się, aby była jak najpiękniejsza, to jest to kwestia równowagi. Zawsze łatwiej jest zaprojektować piękne linie, jeśli nie trzeba brać pod uwagę funkcjonalności. Nasi klienci są bardzo świadomi i doceniają nasze projekty, ponieważ rozumieją, że budujemy obiekty, które są faktycznie wykorzystywane na morzu, a nie tylko dobrze wyglądają na zdjęciach czy pokazach łodzi. To jest tajemnica naszego sukcesu”, powiedział Joacim Gustavsson, główny projektant w Nimbus Boats Sweden AB.
KONCEPCJA "SIDEWALK"
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym boczne przejścia wzdłuż prawej burty są bardzo szerokie i zapewniają dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i przyjemne, a wejście i opuszczenie jachtu wzdłuż całej prawej burty jest łatwe.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwoliło na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę. Umożliwiają one szybki dostęp podczas cumowania oraz pozwalają kapitanowi manewrować łodzią z pozycji stojącej na bocznym pokładzie. Pozwala również na wszechstronne wykorzystanie rufowego pokładu. Natomiast na dziobie dodatkowa przestrzeń została zagospodarowana na duży pokład słoneczny, który stanowi naturalny element projektu łodzi.

„Skupiamy się na świadomym kliencie posiadającym doświadczenie morskie, który oczekuje dużej dawki komfortu i bezpieczeństwa. Interesującym aspektem naszej koncepcji coupé jest to, że łodzie są na tyle wszechstronne, że można je wykorzystywać do spotkań towarzyskich i innych aktywności na pokładzie, a także do długich rejsów. W szczególności nasze jachty coupé umożliwiły nam dotarcie do nowych i młodszych klientów na całym świecie. Okazało się, że seria coupé jest przeznaczona nie tylko dla starszego pokolenia, które stawia na funkcjonalność i komfort, ale także dla rodzin i młodych ludzi, którzy chcą się bawić i podróżować bezpiecznie i pewnie”, powiedział Jonas Göthberg, kierownik ds. marketingu.
Cały laminat jest wstrzykiwany próżniowo – wszystko od kadłuba, pokładu, nadbudowy, wewnętrznych laminowanych powierzchni i luków. W laminacie zastosowano „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację zarówno od ciepła jak i od zimna oraz bardzo skutecznie umożliwia odprowadzanie wilgoci. Metoda wtrysku próżniowego w połączeniu z wysokiej jakości materiałem i wielowarstwową matą z tkanego włókna szklanego daje w efekcie kadłub i laminat, który jest izolowany, mocny i lekki.
Mats Jacobsson
Dyrektor techniczny w Nimbus
„Świadomie skupiamy się na tych, którzy wymagają wysokich standardów, i zazwyczaj stosujemy podwójne odlewy (wewnętrzne i zewnętrzne), aby zapewnić solidne, wysokiej jakości wykończenie. Gwarantuje to uzyskanie jakości i łatwości w utrzymaniu czystości. Zawsze uważaliśmy za oczywiste, że powinniśmy stosować technologię wtrysku próżniowego, nie tylko ze względu na zalety jakościowe, ale także z punktu widzenia ochrony środowiska.”
WIĘCEJ JAKOŚCI I FUNKCJI
Poliuretanowe okna w nadbudowie i duża panoramiczna przednia szyba zapewniają bardzo nowoczesny wygląd, wyjątkową wytrzymałość i ciszę w salonie. Sterówka została przeprojektowana, a deska rozdzielcza posiada dwa bliźniacze 12-calowe plotery. Widoczność jest doskonała dzięki uporządkowanym powierzchniom (nic nie zasłania widoku), matowym materiałom antyrefleksyjnym oraz zintegrowanym składanym wycieraczkom. Duże drzwi przesuwne przy sterze oraz duży przeszklony dach z wbudowanymi roletami przeciwsłonecznymi dodatkowo maksymalizują widoczność.
Na pokładzie znajduje się miejsce dla czterech do pięciu osób siedzących przodem do kierunku rejsu: dwa fotele sternika oraz dwa-trzy miejsca na odwracalnej sofie pasażera (opracowanej w latach 70. dla modelu Nimbus 26 i od tamtej pory stale udoskonalanej).
Dużo uwagi poświęcono funkcjonalności oraz atmosferze oświetlenia zarówno wewnątrz, jak i na pokładzie. W całej łodzi zastosowano oświetlenie LED z możliwością regulacji jasności w wybranych strefach. Dodatkowo przy stole nawigacyjnym zamontowano czerwoną lampkę nawigacyjną.
Salon ma otwarty, skandynawski układ z dużymi, płaskimi powierzchniami i jest przestronny, jasny oraz nowoczesny, ale jednocześnie przytulny dzięki zastosowaniu odpowiedniego oświetlenia, drewnianych wykończeń oraz eleganckich obić siedzisk i poduszek. Perfekcyjnie wykonane elementy stolarskie w salonie i kokpicie podkreślają kunszt rzemieślniczy i wysoką jakość. Duża, w kształcie litery U sofa pomieści 6-8 osób. Stół jadalniany można złożyć do funkcji stolika koktajlowego z uchwytami na szklanki, czyniąc salon idealnym miejscem do spotkań towarzyskich.
Modularna konstrukcja kambuzu (60CC) pozwala na dostosowanie wyposażenia do indywidualnych potrzeb, umożliwiając instalację mikrofalówki, elektrycznej płyty grzewczej, zmywarki oraz wyboru piekarnika (elektrycznego lub gazowego). W górnej szafce nad kuchenką można także zamontować wentylator.
DOLNY POKŁAD
Dolny pokład to zaskakująco przestronne i dobrze zagospodarowane wnętrze. Ścianki działowe pokryto jasną tkaniną, która optycznie powiększa przestrzeń i tłumi dźwięki. Znajdują się tam trzy kabiny z podwójnymi kojami – jedna to kabina główna z prywatną łazienką, a dwie pozostałe dzielą prysznic i toaletę. Dodatkowo na dolnym pokładzie umieszczono dodatkową garderobę. Światło wpadające przez świetlik w kabinie głównej potęguje poczucie przestrzeni. Nowością w modelu 405 jest także światło przenikające między panelem a przednią szybą, które dodatkowo rozjaśnia i powiększa optycznie dolny pokład.
UKŁAD NAPĘDOWY I KOMORA SILNIKA
Wał napędowy z systemem tunelowym to sprawdzona technologia, która ma wiele zalet. Mniejszy kąt nachylenia wału sprawia, że zespół napędowy jest bardziej wydajny, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia większą prędkość. Dodatkowo poprawia stabilność kursową przy niskich prędkościach oraz zmniejsza zanurzenie łodzi.
Standardowo model wyposażony jest w „Boat Trim System”, który działa podobnie do trym klap, ale zapewnia wyższą efektywność, większą prędkość i działa automatycznie. Dostępna jest także opcja ulepszenia do Humphree Interceptor System.
Automatyczna wentylacja mechaniczna w komorze silnika obniża temperaturę i wydłuża żywotność silników, zapewniając najlepsze warunki dla bezproblemowej eksploatacji łodzi. Za silnikami znajduje się obszerna, solidnie wykonana przestrzeń ładunkowa, wyłożona aluminium.
Podsumowując, 405 Coupe jest nowoczesną, solidną i funkcjonalną łodzią, idealną do bezproblemowego i komfortowego życia na morzu oraz wywierającą minimalny wpływ na środowisko. Model 405 został zbudowany w Szwecji w stoczni Nimbus w Mariestad.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz broszurę zawierającą specyfikacje techniczne, zdjęcia, funkcje, funkcjonalność i nie tylko na temat 405 Coupé.

Gotowy do rejsu
Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "Ready-to-Cruise". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.
- Ploter Simrad 12″ NSS
- Wciągarka kotwiczna dziobowa
- Przewód zasilający i ładowarka Mastervolt 50A
- Ster strumieniowy dziobowy SE80
- Głębokościomierz
- Toaleta elektryczna ze zbiornikiem i obiegiem wodnym, 2 szt.
- EcoDeck – kompletny pokład
- Ogrzewanie Ebespracher D5
- System ogrzewania wody o pojemności 40 litrów
- Radio Fusion 205 USB/3,5 mm AUX
- Rolety przeciwsłoneczne
- Klapy trymowe Volvo Penta BTS
- Komputer Volvo Penta Trip
- Telewizor 24″ TV/DVD z elektrycznie podnoszonym uchwytem
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość całkowita | 13,33 m |
Szerokość całkowita | 3,86 m |
Zanurzenie | 1,05 m |
Waga | 9 397/9 647 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 2 x 500 l |
Pojemność zbiornika wody | 2 x 200 l |
Pojemność zbiornika ciepłej wody | 40 l |
Pojemność zbiornika wody czarnej | 135 l |
Kategoria CE | B/C |
Max. ilość osób | 8/12 |
Kabiny | 3 |
Koje | 6 |

Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator | 2 x 12V x 95 Ah |
Bateria serwisowa | 4 x 12 V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty | 3 x 12V x 95 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 50 A |
Alternatywne silniki
Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS) |
Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS) |
Volvo Penta2 x D6-370 544 kW (740 PS) |

Standardowe wysposażenie
- Gniazdo elektryczne 12V
- Schowek na kotwice z odpływem
- Drabinka kąpielowa
- Bukszpryt
- Stół na pokładzie rufowym
- Gaśnica
- Bosak
- Prysznic na rufie
- Prysznic w łazience / Kabina prysznicowa
- Poduszki w kabinie i kokpicie
- Panel elektryczny z bezpiecznikami
- Elektryczne sterowanie silnikiem
- Schowek na mapy morskie
- Uchwyty na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Uchwyty na szklanki / butelki na desce rozdzielczej
- Kompas
- Lodówka / chłodziarka
- Echosonda
- Ręczna i elektryczna pompa zęzowa
- Mahoniowe meble
- Wykładzina w kabinach sypialnych
- Zasłony zaciemniające
- Zestaw narzędzi NIMBUS
- Zestaw sztućców i naczyń NIMBUS
- Aneks kuchenny ze zlewozmywakiem i ceramiczną płytą grzewczą
- Ploter / GPS Simrad NSE12
- Poduszki dekoracyjne
- Sygnał dźwiękowy
- Materace rufowe i dziobowe
- Skórzana kierownica
- Wycieraczki i spryskiwacze szyby przedniej
- Komputer Volvo Penta Trip
Nimbus Boats
Nic nie znaleziono.
Nimbus 405 Flybridge
Nimbus
Flybridge 405 jest modelem z serii Nimbus Coupé, zbudowanym z myślą o doświadczonych skipperach, którzy uwielbiają spędzać czas towarzysko, w komfortowych warunkach mieszkalnych, nawet podczas rejsów długodystansowych.

Nowoczesny skandynawski design
Flybridge został zaprojektowany tak, aby w pełni współgrał z konstrukcją nowej serii coupé. Jest lekki, opływowy i charakteryzuje się składanym bimini. Duże, stałe okno dachowe sprawia, że mimo nadbudówki salon jest naprawdę dobrze doświetlony i przejrzysty.
„Włożyliśmy ogromną ilość pracy w projekt i wykonanie tego modelu, aby stworzyć idealny flybridge. Nie tylko po to by zbudować piękną łódź, ale także by zapewnić wielofunkcyjne wnętrza w dobrym klimacie” – Joacim Gustavsson, główny projektant w stoczni Nimbus.
Do dyspozycji gości na flybridgu oddajemy barek ze zlewozmywakiem, grillem i lodówką, łóżko słoneczne, dużą sofę i podwójne siedzenie za sterem, które może być odwrócone o 180 stopni, tworząc wraz z sofą przestronną kanapę. W razie potrzeby sofa może być łatwo przestawiona na dodatkowe łóżko słoneczne. Na dodatek wszystkie funkcje na flybridge zostały zaprojektowane w taki sposób, aby po kilku prostych zmianach umożliwić przepłynięcie jachtu pod mostem.
Seria Nimbus Coupé jest tworzona od 1969 roku, na całym świecie sprzedano ponad cztery tysiące takich łodzi. Flybridge 405 jest budowany w Mariestadzie w stoczni Nimbus.
Projekt chodnika "sidewalk"
„Sidewalk” to asymetryczny układ pokładu, w którym pokład boczny wzdłuż prawej burty jest szerszy i zapewnia dużą swobodę ruchu. Dzięki temu poruszanie się po pokładzie z dziobu na rufę staje się wygodne i bezpieczne, a wejście na pokład i jego opuszczenie na całej prawej burcie jest bezproblemowe.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwala na to, aby kokpit, salon, dolny pokład i kabiny były większe niż w przypadku innych łodzi tej wielkości. Ważną cechą koncepcji Nimbus Sidewalk są duże drzwi przesuwne na prawą burtę – zapewniają one szybki dostęp podczas manewrowanie łodzią z pozycji stojącej.

Pokład górny i salon
Poliuretanowe, klejone szyby w nadbudówce i duża szyba czołowa tworzą niezwykle nowoczesny styl, zapewniają wyjątkową stabilizację i ciszę w salonie. Widoczność jest wzorowa dzięki zastosowaniu jednolitych powierzchni (nic nie przeszkadza), matowych materiałów antyrefleksyjnych oraz wbudowanych wycieraczek. Drzwi przesuwne przy sterze i szklany dach sterowany elektrycznie ze zintegrowanymi żaluzjami przeciwsłonecznymi.
Miejsce siedzące dla czterech lub pięciu osób z przodu. Dwuosobowe siedzenie przy sterze i dwa trzyosobowe miejsca na odwracalnej sofie pasażerskiej (odwracalna sofa pasażerska została opracowana w latach siedemdziesiątych dla modelu Nimbus 26 i od tego czasu jest stale rozwijana i udoskonalana).
Salon prezentuje się w formie otwartego, skandynawskiego rozkładu z dużymi, płaskimi powierzchniami – jest lekki i przestronny, funkcjonalny i nowoczesny, a jednocześnie przytulny dzięki specjalnemu oświetleniu, oprawom drewnianym oraz atrakcyjnym materiałom foteli i poduszkom. Pięknie wykończona stolarka w salonie i kokpicie emanuje wspaniałym kunsztem rzemiosła i jakością. Duża sofa w kształcie litery U pomieści 6-8 osób. Stół jadalniany można złożyć, przekształcając go w stolik koktajlowy z uchwytami na szklanki, co czyni salon idealnym miejscem do spotkań towarzyskich.
Modułowo zaprojektowany aneks kuchenny (60CC) umożliwia indywidualne wyposażenie w kuchenkę mikrofalową, płytę elektryczną, zmywarkę do naczyń, piekarnik (elektryczny lub gazowy). Kuchnia wyposażona jest w okap, który może być zainstalowany w górnej szafce kuchennej nad płytą grzewczą.
Wnętrze i kabiny
Dolny pokład to zaskakująco przestronna i dobrze zaprojektowana przestrzeń. Ściany są wyściełane jasnym materiałem, co nie tylko optycznie powiększa wnętrze, ale także skutecznie pochłania dźwięki. Łódź oferuje trzy kabiny dwuosobowe – główną kabinę armatorską z prywatną łazienką oraz dwie kabiny dzielące wspólny prysznic i toaletę. Dodatkowa garderoba zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania.
Światło wpada do wnętrza przez świetlik w kabinie głównej, potęgując poczucie przestronności. Dodatkowy świetlik, umieszczony pomiędzy panelem sterowania a przednią szybą, to nowość w modelu 405, która dodaje dolnemu pokładowi jasności i przestrzenności.
Układ napędowy i komora silnika
Napęd wałem z systemem tunelowym to sprawdzone rozwiązanie, oferujące wiele korzyści. Mniejszy kąt nachylenia wału zwiększa efektywność przeniesienia mocy, co skutkuje niższym zużyciem paliwa i większą prędkością. Zapewnia również lepszą stabilność kursową przy niskich prędkościach oraz mniejsze zanurzenie.
System „Boat Trim System” jest standardowym wyposażeniem i działa jak klasyczne trym klapy, jednak w sposób automatyczny, zapewniając większą efektywność i lepsze osiągi. Istnieje możliwość ulepszenia do systemu Humphree Interceptor.
Automatyczna wentylacja mechaniczna w komorze silnika obniża temperaturę, co wydłuża żywotność silników i zapewnia najlepsze warunki dla bezproblemowego użytkowania łodzi. Za silnikami znajduje się przestronny, solidnie wykonany schowek, wyłożony aluminium, który zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania.
Izolowane, mocne i lekkie
Wszystkie laminaty w łodzi są formowane metodą wtrysku próżniowego w stoczni Nimbus w Mariestad. Dotyczy to zarówno kadłuba, pokładu, nadbudowy, laminowanych powierzchni wewnętrznych, jak i pokryw schowków.
W laminacie kanapkowym zastosowano materiał „Divinycell”, który zapewnia doskonałą izolację termiczną oraz skutecznie odprowadza kondensację. Elementy wykończeniowe, takie jak „inner liner” i „head liner”, są wykonane w całości z włókna szklanego, co gwarantuje gładkie, łatwe do czyszczenia powierzchnie w schowkach, kabinach oraz na ścianach i suficie.
Połączenie metody wtrysku próżniowego, wysokiej jakości materiałów oraz wielowarstwowej tkaniny z włókna szklanego skutkuje kadłubem, który jest jednocześnie lekki, solidny i doskonale izolowany.
Specyfikacja techniczna
Pod linkiem poniżej znajdziesz specyfikację techniczną do przeglądania i pobrania, w której wyjaśnimy i pokażemy zdjęcia, funkcje i funkcjonalność oraz wiele więcej na temat 405 Flybridge. Miłego czytania!!!

Gotowy do rejsu
Wszystkie modele Nimbusa są wyposażone w specjalnie opracowany pakiet "ready-to-cruise". Zawiera on całe niezbędne wyposażenie potrzebne do rozpoczęcia rejsu i cieszenia się łodzią od pierwszego dnia użytkowania.
- Ploter Simrad 12″ NSS
- Elektryczna winda kotwiczna na dziobie
- Zasilanie z lądu i ładowarka akumulatorów Mastervolt 50A
- Ster strumieniowy SE 80 (dziobowy)
- Głębokościomierz i licznik logów w przyrządach Volvo
- Elektryczna toaleta x2
- Elektryczne opróżnianie zbiornika na fekalia
- System ogrzewania Eberspächer D5
- Odszranianie szyb
- Wycieraczki z regulowanym interwałem pracy
- System ciepłej wody (40 litrów)
- Radio Fusion 205 (USB / wejście AUX 3,5 mm)
- Rolety przeciwsłoneczne wewnętrzne (dach Coupé)
- Pokład EcoDeck na całej łodzi
- Trym klapy Volvo Penta BTS
- Komputer pokładowy Volvo Penta Trip
- Telewizor 24″ TV/DVD z elektrycznie podnoszonym uchwytem
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Długość całkowita | 13,33 m |
Szerokość całkowita | 3,86 m |
Zanurzenie | 1,1 m |
Waga | 9655 kg / 9905 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 2 x 500 l |
Pojemność zbiornika wody | 2 x 200 l |
Pojemność zbiornika ciepłej wody | 40 l |
Pojemność zbiornika czarnej wody | 135 l |
Kategoria CE | B/C |
Max. ilość osób | 8/12 |
Kabiny | 3 |
Koje | 6 |

Instalacja elektryczna 12 V i 230 V
Uruchom akumulator | 2 x 12V x 95 Ah |
Bateria serwisowa | 4 x 12 V x 80 Ah |
Akumulator serwisowy Heavy Duty Dual | 3 x 12V x 95 Ah |
Częstotliwość | 50 Hz |
Moc brzegowa | 230V AC |
Ładowarka | 12V 50 A |
Alternatywne silniki
Volvo Penta 2 x D4-225 330 kW (550 PS) |
Volvo Penta 2 x D4-300 442 kW (600 PS) |
Volvo Penta 2 x D6-370 544 kW (740 PS) |

Standardowe wyposażenie
- Gniazda elektryczne 12 V
- Wciągarka kotwiczna z odpływem
- Platforma kąpielowa z bakistami
- Drabinka kąpielowa
- Bukszpryt
- Stół rozkładany elektryczny na pokładzie rufowym
- Gaśnica
- Bosak
- Prysznic na rufie z ciepłą i zimną wodą
- Łazienka z toaletą, umywalką i kabiną prysznicową
- Panel elektryczny z bezpiecznikami
- Elektryczne sterowanie silnikiem
- Uchwyty na odbijacze
- Flagsztok
- Apteczka
- Uchwyt na szkło / butelkę na desce rozdzielczej
- Relingi i knagi ze stali nierdzewnej
- Panel instrumentów R-design
- Kompas
- Lodówka / chłodziarka
- Echosonda
- Manualna i elektryczna pompa zęzowa
- Wnętrze z mahoniu lakierowanego lakierem morskim
- Dywany w kabinach sypialnych
- Rolety przeciwsłoneczne
- Zestaw narzędzi Nimbus
- Zestaw naczyń i sztućców Nimbus
- Ploter / GPS Simrad NSE12″
- Poduszki dekoracyjne
- Poduszki na rufowymi pokładzie
- Poduszki w kokpicie i kabinach
- Kierownica ze skórzanym obszyciem
- Laminat warstwowy
- Płyta ceramiczna gazowa
- Spryskiwacz przedniej szyby
- Komputer Volvo Penta Trip
Nimbus Boats
Nic nie znaleziono.